پیش‌بینی آرامش بازار آجیل و خشکبار در آستانه شب یلدا

  • 1394/09/08
  • 948 بازدید

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران با اشاره به رکود موجود در بازار گفت: با توجه به وفور کالایی که در بازار پیش‌بینی می‌شود شاهد نوسان قیمت در آستانه شب یلدا نباشیم.

مصطفی احمدی رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهرانان ، با اشاره به رکود موجود در بازار آجیل و خشکبار گفت: این بازار هنوز از خواب تابستانی بیدار نشده است.

وی افزود: در حال حاضر عرضه بیش از تقاضا است و کمبودی در بازار نیست چرا که تولید نسبت به سال‌های گذشته افزایش یافته است.

رئیس اتحادیه آجیل و خشکبار تهران از نوسان قیمت ارز انتقاد کرد و گفت: غیرقابل پیش‌بینی بودن نرخ ارز بازار خشکبار و آجیل وارداتی را با تنش مواجه کرده است و البته در این بین قاچاق هم تأثیرگذار است که باید ساماندهی شود.

وی ادامه داد: پیش‌بینی می‌شود با توجه به وفور جنس در بازار و افزایش عرضه بازار شب یلدا در آرامش باشد و شاهد نوسان قیمت نباشیم.

احمدی به وضعیت صادرت آجیل و خشکبار اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه همه منتظر اجرایی شدن رسمی برجام هستند صادرات آجیل و خشکبار تغییر چشمگیری نکرده است.

وی از ایجاد فاز آجیل و خشکبار در شهرک صنعتی قرچک خبر داد و گفت: امیدواریم فاز آجیل و خشکبار و همچنین پایانه صادراتی آجیل و خشکبار ظرف شش تا 8 ماه آینده به بهره‌برداری برسد.

احمدی با اشاره به اینکه مساحت این فاز نزدیک به 25 تا 30 هکتار است ، گفت: تولید و فرآوری و بسته‌بندی آجیل و خشکبار با راه‌اندازی این فاز در شهرک صنعتی انجام خواهد شد



باشگاه خبرنگاران