امسال ۵۰ درصد مرکبات صادر می‌شود

  • 1403/07/05
  • 43 بازدید

نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران گفت: براساس برآورد‌های صورت گرفته امسال ۵۰ درصد مرکبات در راستای تعادل بخشی بازار باید صادر شود.

مجتبی شادلو  نایب رئیس اتحادیه باغداران تهران، از آغاز برداشت سیب درختی خبر داد و اذعان داشت: طی هفته‌های آتی برداشت انار و مرکبات در کشور آغاز می‌شود، هرچند برداشت نارنگی‌های پیش رس از شهریور آغاز شده است.


وی تصریح کرد: امسال شرایط اقلیمی نوارخزری و مناطق جنوبی در فصل تابستان به گونه‌ای بوده که پیش بینی می‌شود به کمیت و کیفیت تولید مرکبات افزوده شود.


شادلو بیان کرد: با توجه به تنش‌های گرمایی و محدودیت برق، تولید محصولات تا حدودی تحت تاثیر قرار گرفت که امیدواریم تمهیداتی اتخاذ شود تا این مسئله در سال‌های آتی مدیریت شود. هرچند برخی کشاورزان توانستند مدیریت برق را کنترل کنند.


نایب رئیس اتحادیه باغداران اظهار کرد: امسال شرایط گرمایی کشور حاد و تا اندازه‌ای دور از انتظار بود که امیدواریم در ادامه برداشت مشکلی پیش نیاید که تولید تحت تاثیر قرار بگیرد.


مقام مسئول، با بیان اینکه در تولید بسیاری از مرکبات سال گذشته رکورد زدیم، خاطر نشان کرد: با توجه به شرایط مساعد اقلیمی در استان‌های شمالی و جنوبی انتظار می‌رود که امسال هم رکورد سال گذشته تکرار شود.


شادلو  با بیان اینکه پتانسیل بالایی در صادرات مرکبات داریم، یادآور شد: امسال برآورد می‌شود که در راستای ایجاد تعادل در بازار ۵۰ درصد محصولات باغی به بازار‌های هدف صادر شود.




باشگاه خبرنگاران جوان