40 درصد واحدهای لبنی کشور فعالند

  • 1394/09/10
  • 654 بازدید

مدیرعامل اتحادیه صنایع لبنی کشور به قطع یارانه شیر از دولت دهم تاکنون اشاره کرد و گفت: متاسفانه با این اقدام فقط حدود 40 درصد صنایع لبنی فعالند و آنها نیز با نیمی از ظرفیت اسمی خود کار می کنند.

محمدرضا اسماعیلی افزود: از زمان قطع یارانه شیر تاکنون حدود 50 درصد واحدها از چرخه تولید خارج و یا برخی نیز با نیمی از ظرفیت اسمیشان فعالیت می کنند.

وی اظهارداشت: کارخانجات لبنی علاوه بر خرید شیرخام دارای هزینه هایی همچون آزمایش های روی شیر ، فراوری ، ارزش افزوده ، افزایش دستمزد کارگری و تنوع بسته بندی هستند که کاهش حاشیه سود آنان را منجر شده است.

وی اضافه کرد: بنابراین درحال حاضر نه تنها دامداران بلکه صنایع لبنی نیز زیان می دهند.


** لبنیات هیچگونه افزایش قیمتی ندارد

مدیرعامل اتحادیه صنایع لبنی کشور درباره اخبار منتشر شده در برخی رسانه ها درباره افزایش قیمت فراورده های لبنی نیز گفت: امسال افزایش قیمت جدیدی در فرآورده های لبنی نداشته ایم.

وی تصریح کرد که هیچگونه افزایش قیمتی مورد تائید اتحادیه لبنی نیست.

اسماعیل نیا تاکید کرد: تولیدکنندگان فراورده های لبنی آگاهند که بازار توان افزایش مجدد قیمت شیر و فرآورده های لبنی را ندارد زیرا در صورت هرگونه افزایشی به طور مجدد با کاهش مصرف مواجه خواهیم شد.

وی ادامه داد: ممکن است با توجه به شرایط فعلی ، برخی واحدهای تولیدی خودسرانه اقدام به افزایش قیمت برخی از محصولات خود کرده باشند که در صورت شناسایی ، متخلفان مورد پیگیری قرار می گیرند زیرا این اقدامات خودسرانه به ضرر صنعت لبنیات است.

به گزارش ایرنا ، مدیرعامل اتحادیه صنایع لبنی کشور هفته گذشته در گفت و گو با ایرنا اعلام کرد که به دلیل حذف یارانه شیر ، مصرف سرانه آن در کشور به کمتر از 60 لیتر رسیده در حالی که متوسط مصرف جهانی شیر 150 لیتر است.



ایرنا