افزایش 50 درصدی تولید مرکبات در سال جاری

  • 1394/09/11
  • 850 بازدید

برای مازاد تولید پرتقال در سال جاری برنامه‌ ریزی‌هایی همچون صادرات و ذخیره‌ سازی شده است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: اجازه نخواهیم داد سرنوشت مازاد تولید مرکبات در کشور شبیه سیب‌زمینی شود ، زیرا تمهیدات لازم برای ذخیره‌سازی و حتی صادرات این محصول انجام شده است.

دلاور حیدرپور افزود: امسال نسبت به سال گذشته تولید پرتقال بیشتر بوده است و در این راستا سازمان توسعه تجارت و وزارت جهاد کشاورزی اقدامات مناسبی را برای صادرات و ذخیره‌سازی شب عید مردم انجام داده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: اتحادیه‌های تعاونی‌های روستایی استان‌های مختلف با مراجعه به استان مازندران برای خرید محصولات خود قراردادهایی را به امضاء رسانده‌اند که در این راستا قرار است 30 تا 40 هزار تن از مرکبات استان مازندران ذخیره‌سازی شود.

وی تصریح کرد: در تلاش هستیم که با همکاری اتاق ایران ، صادرات را پیگیری کنیم و همچنین از فعالان اقتصادی نیز مساعدت می‌خواهیم تا بتوانند بازارهای مناسبی را برای پرتقال تولیدی کشور ایجاد کنند.

حیدرپور یادآور شد: پرداخت بهای تولیدکنندگان پس از عقد قرارداد در سه مرحله انجام می‌شود و در حال حاضر استان تهران با بیشترین خرید نسبت به سایر استان‌ها پیشرو است.


سردخانه‌ها و انبارهای پرتقال استاندارد است

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان مازندران درباره انبارها و سردخانه‌های موجود و قابلیت نگهداری محصول پرتقال تأکید کرد: سردخانه‌ها و انبارهای چندمنظوره‌ای که وجود دارد ، قابلیت نگهداری محصول پرتقال را برای چند ماه دارد و هیچ نگرانی برای خراب و فاسد شدن این محصولات با توجه به در پیش بودن فصل سرما نداریم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر آفات و بیماری‌ها در بخش مرکبات و سایر محصولات کشاورزی تحت کنترل است و تنها در دو نقطه آفت مگس مدیترانه‌ای طغیان کرد که به‌موقع اقدامات کنترلی آن انجام شد.

حیدرپور از افزایش 50 درصدی تولید مرکبات در سال جاری خبر داد و گفت: هیچ مشکل خاصی درباره مازاد تولید احساس نمی‌شود.



ایانا