افزایش تولید محصولات ارگانیک نیاز به حمایت دولت دارد

  • 1394/09/29
  • 812 بازدید

رییس انجمن ارگانیک ایران گفت:ما تا امروز امانتدار خوبی برای آیندگان نبودیم و باید همه در گسترش تولید محصولات ارگانیک قدم بردارند

به گزارش خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران رضا نورانی، رئیس انجمن ارگانیک ایران در آیین افتتاحیه هشتمین جشنواره بین‌المللی هفته ارگانیک تهران با تاکید بر اینکه همه باید در گسترش تولید محصولات ارگانیک نقش داشته باشیم، گفت: ما تا امروز امانت‌دار خوبی برای آیندگان نبوده‌ایم و با استفاده بیش از اندازه از سوخت‌های فسیلی، بکارگیری انواع سموم در کشاورزی و انتشار گازهای گلخانه‌ای صدمات بسیاری را به محیط زیست و خودمان وارد کرده‌ایم.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی تهران تصریح کرد: در حال حاضر 35 تا 40 درصد از تولیدات کشاورزی در میادین میوه و تره بار شهرداری عرضه می‌شود و در این میادین غرفه‌های اختصاصی برای عرضه محصولات ارگانیک دایر شده است.

همچنین بهرام نظری، نایب رئیس انجمن ارگانیک تهران با تاکید بر اینکه در حال حاضر قدرت در اختیار بخش خصوصی نیست، گفت: بر این اساس وقتی سطح زیر کشت محصولات ارگانیک از زیر یک درصد بالاتر نمی‌آید دلیلش را باید در جاهای دیگری جست و جو کرد.

وی افزود: وقتی برای ارائه سموم شیمیایی به کشاورزان یارانه تعلق می‌گیرد و به محصولات ارگانیک کوچکترین امتیازی داده نمی‌شود چرا باید توقع افزایش تولید ارگانیک داشته باشیم.

نظری ادامه داد: از سوی دیگر محصولات آلوده وارد کشور می‌شود و برای محصولات تراریخته تعرفه گمرکی مناسبی وجود ندارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 90 درصد سرطان‌های موجود مربوط به هوای نامناسب و مواد غذایی غیر طبیعی است. توقع ما از ارگان‌های دولتی ذی‌ربط این است که در راستای حفظ سلامت جامعه در گسترش تولیدات ارگانیک حمایت‌های لازم را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران هشتمین جشنواره بین‌المللی هفته ارگانیک تهران با همکاری انجمن ارگانیک ایران و سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران امروز 28 آذر در بوستان گفت‌وگوی تهران و در محل دائمی نمایشگاه‌های تخصصی شهردار تهران آغاز به کار کرد.



باشگاه خبرنگاران