افزایش مصرف سرانه شیر به مرز 160 لیتر در برنامه ششم توسعه

  • 1394/10/01
  • 924 بازدید

مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی گفت: در برنامه ششم توسعه قبل از اینکه برنامه افزایش صادرات مورد توجه قرار گیرد لازم است که سرانه مصرف در کشورمان به 160 لیتر برسد.

محمدرضا اسماعیلی مدیرعامل اتحادیه فرآورده‌های لبنی کشور در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص صادرات محصولات لبنی به روسیه اظهار داشت: برای صادرات محصولات لبنی به روسیه مجوزها صادر شده و از طرفی نیز در چند ماه نخست امسال به صورت اندک صادراتی به این کشور داشته‌ایم اما میزان صادرات محصولات لبنی به روسیه آمار چشمگیری نبوده، اما همواره درصدد هستیم تا با حل مشکلات بتوانیم صادرات مستمری به این کشور داشته باشیم.

وی با اشاره به مشکلات صادرات به روسیه گفت: در واقع بایستی شرکت‌های لبنی بر اساس استانداردها عمل کنند و محصولات بسیار خوبی از نظر کیفیت صادر کنند تا مشکلی در این خصوص به وجود نیاید.

اسماعیلی در ادامه گفت: در صادرات محصولات بایستی حمایت از سوی دولت وجود داشته باشد و به نوعی امتیاز و معافیت‌هایی به صادرکنندگان دهند تا بتوانیم در آینده صنعت دامپروری کشور را گسترش دهیم.

وی بیان کرد: بیشترین صادرات محصولات لبنی به عراق و بعد از آن افغانستان، تاجیکستان و تا حدودی نیز به آذربایجان است و گفتنی است که سال گذشته صادرات محصولات لبنی 500 الی 600 میلیون دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

مدیرعامل اتحادیه فرآورده لبنی کشور تصریح کرد: در برنامه ششم توسعه قبل از اینکه برنامه افزایش صادرات مورد توجه قرار گیرد لازم است که سرانه مصرف در کشورمان مورد بازنگری قرار گیرد به طوری که میزان سرانه مصرف با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم به 160 لیتر برسد و حال بعد از افزایش سرانه مصرف مازاد تولید خود را بر پایه صادرات قرار دهیم.



باشگاه خبرنگاران