رابطه معکوس جیب مردم و افزایش قیمت لبنیات

  • 1394/10/20
  • 625 بازدید

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: هیچ اتفاق خاصی از نظر افزایش حقوق و ... صورت نگرفته که منجر به افزایش قیمت لبنیات شود.

هدایت اله میر مراد زهی عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه هیچ اتفاق خاصی صورت نگرفته که منجر به افزایش قیمت لبنیات شود گفت: در این زمینه نه کمبودی احساس می شود و نه تقاضای بیش از اندازه ای وجود دارند همچنین حقوق و درآمد مردم افزایش نیافته است بنابراین لزومی بر افزایش قیمت ها وجود ندارد.

وی این افزایش قیمت را ناشی از سود و طمع برخی افراد برشمرد و اظهار داشت: برخی از کارخانه دارها بیان می کنند که این قیمت برای ما به صرفه نیست در حالی که این امر درجهت دستیابی به سود کلان صورت می گیرد.

میر مراد زهی تصریح کرد: ما باید سیاستی را اتخاذ کنیم که نسبت به تولید داخلی عزم بیشتری داشته باشیم و با توجه به شرایط انجام شده برنامه ریزی مناسبی در جهت ارتقا و افزایش تولیدات انجام دهیم تا نیازهای داخلی و خارجی تامین شود.

وی به مخالفت با افزایش قیمت لبنیات پرداخت و گفت: اگر این امر تحقق یابد تنها به مردم فشار زیادی وارد می شود.

عضو کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی گفت: افزایش شش درصدی قیمت لبنیات اگر بر اساس قیمت تمام شده اعلام شود قطعا دامدار باید بتواند به سود بیشتری برسد و این سود نباید تنها نصیب کارخانه دار ها و افرادی که زحمت نکشیده اند و در واقع نقش خریدار و عرضه کننده نهایی را دارند شود.



باشگاه خبرنگاران