صادرات ماهیان پرورشی به بازارهای روسیه

  • 1394/10/30
  • 749 بازدید

تفاهم‌ نامه منعقدشده بین ایران و روسیه برای صادرات میگو و ماهیان دریایی است که تقاضا داده شده که ماهیان دیگری همچون قزل‌آلا، سیباس و کپور پرورشی نیز به فهرست فوق اضافه شود.

دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان در گفتگو با (ایانا) با اعلا م این خبر گفت: ایران و روسیه رایزنی‌ هایی را برای صادرات بیشتر محصولات آبزی آغاز کرده و در این راستا، مجوز صادرات ماهیان پرورشی در حال بررسی است.

علی‌اکبر خدایی افزود: طبق تفاهم‌ نامه‌ای که سازمان دامپزشکی با دامپزشکی روسیه منعقد کرده است، مجوز صادرات ماهیان دریایی غیراز میگو از نوع پرورشی آن صادر شده است، در حالی که کشور روسیه خواهان آن است که از تمامی ماهیان پرورشی ایرانی نیز بهره ببرند.

وی خاطرنشان کرد: با ورود هیأت روسی به کشور، نامه‌ای توسط رئیس سازمان دامپزشکی کشور به امضاء رسیده که ماهیان دیگری همچون قزل‌آلا، کپور و سیباس که از نوع پروری هستند، برای راهیابی به بازارهای روسیه با توجه به استانداردهای آن کشور اعزام شوند.

دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران ادامه داد: این نامه در سفر اخیر هیأت روسی به ایران تبادل می‌شود و امید است بتوانیم تمامی انواع آبزیان ایرانی را به بازارهای روسیه صادر کنیم.

خدایی تصریح کرد: در حال حاضر قیمت ماهی قزل‌آلا و سیباس در کشور بالاست و در صورتی که مورد پذیرش کشور مقصد قرار گیرد، باید روش‌ هایی را برای کاهش قیمت تمام‌ شده پیدا کنیم.

وی از اعزام میگو به کشور روسیه و به‌ طور مرتب خبر داد و یادآور شد: علاوه بر آنکه هفت کانتینر به مقصد روسیه حمل شده، به‌صورت غیرمستقیم از کشورهایی همچون آذربایجان نیز صادرات میگو به روسیه در حال انجام است.

خدایی روند صادرات میگو برای بازارهای روسیه را مناسب ارزیابی کرد و اظهار داشت: امیدواریم که با امضای تفاهم‌ نامه مشترک، برای صادرات ماهیان پرورشی نیز بتوانیم بازار مناسبی را پیدا کرده و سود خوبی را عاید تولیدکنندگان داخلی کنیم.



ایانا