همکاری ایران وایتالیا در زمینه کشاورزی بیولوژیک

  • 1394/11/21
  • 759 بازدید

وزیر کشاورزی، مواد غذایی ایتالیا برای همکاری با جمهوری اسلامی ایران در زمینه کشاورزی بیولوژیک، کشت گلخانه ای، ماهیگیری، فناوری های نوین ماشین آلات، صنایع فرآوری، مکانیک کشاورزی، ژنتیک حیوانی، بیوتکنولوژی و ژنتیک گیاهی اعلام آمادگی کرد.

«مائوریتزیو مارتینا» در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران گفت: ایتالیا با برخورداری از یک میلیون و 300 هزار هکتار زمین کشاورزی بیولوژیک، در این زمینه مقام پنجم دنیا را دارد و می تواند با ایران همکاری داشته باشد.

وزیر کشاورزی، مواد غذایی و جنگلداری ایتالیا تاکید کرد «ایران و ایتالیا در زمینه های مختلف کشاورزی و مواد غذایی می توانند کارهای بزرگی انجام دهند و به طور واقعی همکاری داشته باشند؛ نه اینکه یک کشور صادرکننده و دیگری فقط واردکننده باشد بلکه می توانیم پروژه هایی در دستور کار قرار دهیم و دو طرف روی این پروژه ها کار کنیم».

وی گفت: بزودی می توانیم با همکاری دو کشور اقدام های گسترده ای در زمینه های غذایی و کشاورزی داشته باشیم.
این مقام ایتالیایی افزود: ایران و ایتالیا می توانند در زمینه های کشت گلخانه ای، ماهیگیری، فناوری های نوین ماشین آلات، صنایع فرآوری، مکانیک کشاورزی، ژنتیک حیوانی، بیوتکنولوژی و ژنتیک گیاهی همکاری خود را گسترش دهند.

مارتینا تاکید کرد «آغاز مرحله تازه همکاری ایران و ایتالیا از مهمترین آثار گشایش های سیاسی و دیپلماتیک است».

وزیر کشاورزی، مواد غذایی و جنگلداری ایتالیا درباره ویژگی های کشاورزی در این کشور گفت: ما یک الگوی کشاورزی داریم که بر اساس آن در هر هکتار سالیانه دو هزار یورو محصول برداشت می کنیم که این رقم دو برابر میانگین اروپاست.

ایتالیا، سومین اقتصاد منطقه یورو است که دارای یک اقتصاد صنعتی متنوع است؛ اقتصاد ایتالیا دارای یک بخش صنعتی توسعه یافته در شمال و یک بخش کشاورزی کمتر توسعه یافته و یارانه بگیر در جنوب است که نرخ بیکاری آن نیز بالاتر است.

همزمان با سفر وزیر جهاد کشاورزی جمهوری اسلامی ایران به ایتالیا، یادداشت تفاهم همکاری علمی، تحقیقاتی و اجرایی دو کشور در زمینه های نظارت، پیشگیری و کنترل آفات نباتی و تبادل کارشناس و تجربیات در این زمینه با حضور رئیس جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر ایتالیا امضا شد.



خبرگزاری ایرنا