فاجعه در انتظار صنعت طیور کشور

  • 1394/12/05
  • 726 بازدید

رئیس انجمن مرغداران استان گیلان گفت: اگر شب عید قیمت مرغ تفاوت معناداری پیدا نکند این امر منجر به تعطیلی واحدهای مرغداری خواهد شد.

اسدالله نژاد رئیس انجمن مرغداران استان گیلان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت قیمت مرغ اظهار داشت: درحال حاضر قیمت مرغ درب مرغداری کیلویی 4 هزار تومان که با قیمت واقعی خود کیلویی 300 تومان فاصله دارد.

وی با اشاره به کاهش قیمت مرغ گفت: کاهش قیمت مرغ به سبب عدم کشش بازار رکود اقتصادی و دامن زدن برخی افراد سود جو به شایعاتی همچون استفاده از هورمون در صنعت طیور بیش از پیش موجب روند کاهش قیمت در بازار شده است.

اسدالله نژاد در ادامه بیان کرد: در حال حاضر تولید کنندگان با 300 الی 400 هزار تن مازاد تولید در سال مواجه هستند و لازم به ذکر است که صادر کنندگان به سبب اینکه قیمت تمام شده محصول کشورهای برزیل و آمریکا از کشور ما پایین تر است عملا صادر کنندگان ما نمی توانند رقابت داشته باشند.

رئیس انجمن مرغداران استان گیلان تصریح کرد: اگر شب عید قیمت مرغ تفاوت معناداری پیدا نکند به طوری که مرغداران به سود معقول دست یابند باید گفت که فاجعه در صنعت طیور رخ خواهد داد به طوری که بسیاری از تولید کنندگان اقدام به تعطیلی واحدهای خود میکنند.



خبرنگاران جوان