تولید 95 هزار تن انواع آبزیان در مازندران

  • 1394/12/17
  • 722 بازدید

مدیرکل شیلات مازندران از تولید 95 هزار تن انواع آبزیان سال گذشته در استان خبر داد.

حسینعلی رستمی بعد از ظهر امروز در دوره آموزشی ترویجی مصرف آبزیان با اشاره به اینکه ماهی سرشار از انواع ویتامین، پروتئین و اسیدهای چرب غیراشباع امگا سه است، گفت: با هدف افزایش سرانه مصرف آبزیان، دوره‌های آموزشی ترویجی ماهی و تغذیه سالم در مدارس استان برگزار شد.

وی هدف برگزاری این کلاس را افزایش مصرف سرانه ماهی در خانوار عنوان و اظهار کرد: دوره‌های آموزشی متنوع با مشارکت آموزش و پرورش با حضور یک‌هزار و 400 نفر از دانش‌آموزان مقطع دبیرستان‌ شهرستان‌های تنکابن، نوشهر، آمل، بابلسر، بابل، قائم‌شهر، جویبار، ساری و بهشهر برگزار شد.

رستمی با تاکید بر مصرف ماهی به عنوان غذای سلامتی و مصرف حداقل دو بار در هفته، خاطرنشان کرد: ترویج و تبلیغ فرهنگ مصرف آبزیان با هدف حفظ و ارتقاء سلامت جامعه و نقش مصرف آبزیان در کاهش بیماری‌ها بسیار مهم و مؤثر است.

مدیرکل شیلات مازندران تصریح کرد: اهداف مهم آموزش مصرف آبزیان، آشنایی با نحوه خرید و تشخیص ماهی خوب و سالم در بازار، نحوه پخت و زمان مصرف ماهی و اهمیت حفظ محیط‌ زیست در تولید ماهی است.

وی با بیان اینکه مازندران دارای 3 هزار و 500 مرکز آبزی‌پروری و تشکل‌های صیادی است، گفت: سال گذشته بیش از 95 هزار تن انواع آبزیان تولید و به بازار مصرف عرضه شد.

رستمی گفت: حفظ سلامتی و ایجاد بازار مصرف برای پرورش‌دهندگان ماهی استان بطور جدی پیگیری و تداوم دارد.



فارس