صادرات زعفران ایرانی به آمریکا / تحریم دلار پابرجاست

  • 1394/12/23
  • 912 بازدید

نایب رئیس شورای ملی زعفران ایران گفت: صادرات زعفران ایران به آمریکا بعد از برداشته شدن تحریم‌ ها از ۵۰ کیلوگرم عبور نکرده است اما این بازار ظرفیت واردات ۵ تا ۱۰ تن از زعفران ایران را دارد.

محسن احتشام در گفت و گو با خبرگزاری تسنیم اظهار کرد: بازار آمریکا از گذشته بازار بالقوه‌ای برای صاردات زعفران ایران بوده است، محصولات بسته بندی و با برند را می توان به این کشور صادر کرد.

وی افزود: در صورت گشایش بازار آمریکا، این بازار شرایط مناسب و ارزش افزوده بالایی برای کشور و صادرکنندگان ایرانی فراهم می‌کند.

نایب رئیس شورای ملی زعفران ایران ادامه داد: صادرات به آمریکا را به تازگی آغاز کرده‌ایم و در حال بازاریابی، بازار شناسی و معرفی (دوباره) خود هستیم.

این فعال بخش خصوصی اضافه کرد: برای ما نیز بسیار به صرفه تر است که محصولات خود را به صورت بسته بندی شده و با برند این کشور صادر کنیم و ارزش افزوده بیشتر و توسعه کارآفرینی را برای کشور محیا کنیم.

صادرکنندگان زعفران به دنبال تغییر مسیر از اسپانیا به آمریکا

وی با بیان اینکه محموله های صاداراتی به این کشور در پارت‌های کوچک و به صورت 50 تا 100 کیلوگرمی صادر می‌شود تصریح کرد: صادرات ما به آمریکا بعد از رفع تحریم‌ها بسیار کم است و هنوز از 50 کیلوگرم عبور نکرده است اما این بازار ظرفیت دریافت 5 تا 10 تن زعفران از ایران را دارد.

احتشام تاکید کرد: صادر کنندگانی که محصولات خود را به صورت فله‌ای به اسپانیا صادر می‌کنند، اکنون دنبال این هستند که محصولات خود را به آمریکا صادر کنند.

وی گفت: موانع صادرات زعفران به آمریکا برداشته شده است اما هنوز هم نمی توانیم پول محصول فروخته شده را به راحتی دریافت کنیم و محدویت‌های نقل و انتقال پول کماکان پا برجا است.



خبرگزاری تسنیم