خرمای ماه رمضان تأمین است

  • 1395/03/04
  • 1042 بازدید

رئیس انجمن ملی خرمای کشور با بیان اینکه ذخیره‌سازی و توزیع خرمای ماه مبارک رمضان هر ساله توسط بخش خصوصی انجام می‌شود، گفت: سردخانه‌ها مملو از خرما است و مشکلی برای تأمین این محصول در ماه مبارک رمضان وجود ندارد.

محسن رشید فرخی در گفت‌وگو‌ با خبرگزاری فارس گفت: میزان تولید خرمای کشور به طور متوسط سالانه حدود یک میلیون تن است.

رئیس انجمن ملی خرمای کشور افزود: استان‌های تولید کننده این محصول فارس، خوزستان، بوشهر، هرمزگان، کرمان و سیستان و بلوچستان است.

وی با بیان اینکه سالانه حدود 15 تا 22 درصد خرما صادر می‌شود، تصریح کرد: این محصول به آمریکای شمالی و اروپا صادر می‌شود.

رشید فرخی با بیان اینکه بخش عمده‌ای از خرمای ایران به مالزی صادر می‌شود، گفت: روسیه، هند و چین هم از جمله متقاضیان خرمای ایران هستند.

رئیس انجمن ملی خرمای کشور بیان داشت: چین به تازگی به جمع مشتریان خرمای ایران پیوسته است و با اقداماتی که برای معرفی این محصول در این کشور انجام می‌شود امیدواریم صادرات خرما به این کشور افزایش یابد.

*صادرات ۳۰۰ میلیون دلاری خرما

رئیس انجمن ملی خرمای کشور، گفت: ارز آوری حاصل از صادرات خرما برای کشور حدود 300 میلیون دلار است که تلاش می‌کنیم تا در 4 سال آینده این رقم را به 500 میلیون دلار افزایش دهیم.

وی در مورد بازار خرما در ماه مبارک رمضان اظهار داشت: بازار این محصول براساس عرضه و تقاضا تعیین می‌شود.

رشید فرخی با بیان اینکه کار ذخیره‌سازی و توزیع خرما برای ایام ماه مبارک رمضان بر عهده بخش خصوصی است، گفت: امسال هم سردخانه‌ها مملو از خرما است و هیچ مشکلی برای تأمین خرمای مورد نیاز مردم در این ایام وجود ندارد.

رئیس انجمن ملی خرمای کشور بیان داشت: حدود 40 درصد از خرمای تولیدی کشور در ماه رمضان به مصرف می‌رسد.



خبرگزاری فارس