تولید محصولات ارگانیک؛ همسو با شعار "پیشگیری و بهداشت ، بهتر از درمان"

  • 1393/01/25
  • 1365 بازدید

با مصرف محصولات کشاورزی ارگانیک و عاری از باقیمانده سوم و فلزات سنگین ، شعار هفته سلامت مبنی "پیشگیری و بهداشت ، بهتر از درمان" محقق و علاوه بر حفظ سلامت مصرف‌کننده به محیط زیست آسیب نمی‌رسد.

دبیر انجمن ارگانیک ایران امروز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری کشاورزی ایران (ایانا) با اعلام این خبر گفت: با توجه به شعار هفته سلامت مبنی بر اینکه "پیشگیری و بهداشت ، بهتر از درمان" است بهبود کیفیت محصولات کشاورزی می‌تواند نقش مؤثری در کاهش بیماری‌های صعب‌العلاج و انواع سرطان در بلندمدت داشته باشد.
مهدی مهدی‌پور افزود: از آنجا که در تولید محصولات ارگانیک از مواد شیمیایی استفاده نمی‌شود و باقیمانده سموم ، آفت‌کش‌ها و فلزات سنگین ندارد مصرف این محصولات نقش مؤثری در سلامت مردم جامعه دارد.
وی خاطرنشان کرد: با تولید محصولات ارگانیک ، ضمن حفظ سلامت مردم ، محیط زیست و منابع طبیعی حفظ و به نسل‌های بعدی انتقال داده می‌شود.
مهدی‌پور ادامه داد: از شش سال گذشته تولید محصولات ارگانیک در کشور شروع شده است و محصولات متنوعی به‌صورت ارگانیک و در حال گذار به ارگانیک تولید می‌شود.
وی تصریح کرد: محصولاتی مانند گل محمدی ، انار ، انگور ، آب انار ، آب انگور ، کنسانتره انگور ، عسل ، پسته ، برنج ، گوشت گوسفندی ، کیوی ، پرتقال ، نارنگی ، چای ، خرما ، گوجه‌فرنگی ، رب گوجه‌فرنگی ، کشمش ، زعفران و. ازجمله محصولاتی است که در این مدت به‌صورت ارگانیک تولید شده است.

پتانسیل تولید یک میلیون هکتار محصول ارگانیک در پنج سال آینده
دبیر انجمن ارگانیک ایران یادآور شد: سطح محصولات کشاورزی تحت مدیریت ارگانیک هم‌اکنون حدود 20 هزار هکتار است که 35 هزار هکتار مربوط به اراضی کشاورزی ، باغ‌ها و مزارع و مابقی مربوط به برداشت از عرصه طبیعی مانند پسته ، بادام و فندوق وحشی بوده که باید مدیریت و حفظ شوند.
مهدی‌پور تأکید کرد: پتانسیل تولید محصولات ارگانیک در کشور یک میلیون هکتار است که به شرط فعالیت و همکاری سازمان های مرتبط در زمینه تولید و بازرگانی ظرف مدت پنج سال آینده قابل تحقق است./



ایانا