رد پای سس هاینز در بازار ایران/ سس‌های ایرانی در رقابت با سس‌های آمریکایی رنگ و طعم می‌ بازد

  • 1395/03/10
  • 3412 بازدید

در حالی که طعم و کیفیت سس‌های داخلی از بالاترین استاندارهای جهانی برخوردار است، صدور مجوز برای یکی از سس‌های تولیدی کمپانی هاینز که توسط هلندی‌ها به کشور وارد شده است، باید هرچه سریع‌تر متوقف شود.

عضو هیأت‌مدیره کانون صنایع غذایی در گفت‌وگو با خبرگزاری (ایانا) با اعلام این خبر گفت: در حالی واردات سس هاینز از طریق هلند مجوز واردات گرفته است که می‌تواند تهدید فعالی برای صنایع غذایی کشورمان باشد.

احمد آزادمرد افزود: سس‌های وارداتی به‌ علت قیمت تمام‌ شده ارزان‌تر می‌توانند باعث ضرر و زیان گسترده به شرکت‌ ها و کارخانه‌های صنایع غذایی تولید داخل کشور محسوب شوند، با این حال کیفیت سس‌های داخلی به مراتب بهتر از نوع وارداتی آن است.

وی خاطرنشان کرد: از آنجا که تعرفه واردات روغن خوراکی از چهار به ۲۰ درصد افزایش یافته وحجم قابل توجهی از مواد اولیه تأمین سس را نیز روغن تشکیل می‌دهد؛ لذا قیمت تمام‌ شده سس افزایش یافته و در این شرایط رکود و کاهش قدرت اقتصادی مردم واردات سس‌های هلندی نیز بازار را تهدید دوباره خواهد کرد.

وی تصریح کرد: ممنوعیت واردات سس‌های آمریکایی که از طریق هلند وارد کشور شده است، توسط کانون صنایع غذایی و سندیکای کارخانه‌ها در حال پیگیری است.

کمپانی اچ. جی. هاینز (H. J. Heinz Company) یا همان هاینز (Heinz) یک شرکت تولید فرآورده‌های غذایی آمریکایی است که دفتر مرکزی آن در پیتسبورگ قرار دارد.

محصولات این شرکت در بیش از ۲۰۰ کشور عرضه می‌شود. هانیز در حال حاضر رتبه نخست تولید سس کچاپ را در آمریکا با سهم بازار بیش از ۵۰ درصد در اختیار خود دارد.



خبرگزاری ایانا