خودنمایی مرغان ایرانی با برند فرانسه در بازارهای جهانی

  • 1395/03/28
  • 720 بازدید

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:ایران و فرانسه در تولید و صادرات مرغ همکاری مشترکی را آغاز می‌کنند به نحوی که مرغ در داخل ایران تولید اما با برند شرکت فرانسوی صادر می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در گفت‌وگو با فارس تشریح کرد:

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت:ایران و فرانسه در تولید و صادرات مرغ همکاری مشترکی را آغاز می‌کنند به نحوی که مرغ در داخل ایران تولید اما با برند شرکت فرانسوی صادر می‌شود.

معاون وزیر جهاد کشاورزی لازمه افزایش صادرات گوشت مرغ را تعدیل هزینه‌ های تولید و متناسب کردن تولید با نیاز مخاطبان و نیاز بازارهای‌ صادرات عنوان کرد و گفت: اگرچه شاخص‌های صادراتی گوشت مرغ تولید در کشور خوب و مزه آن هم خوب است، اما سایز بزرگ مرغ تولیدی در کشور چندان مورد پسند بازارهای صادراتی نیست.

* رونق صادرات با کاهش وزن کشتار

رکنی با بیان اینکه ذائقه مردم به مرغ به سایز سنگین عادت کرده است، بیان داشت: وزارت جهاد کشاورزی طرح کاهش وزن کشتار مرغ را در دستور کار دارد که اگر محقق شود، امکان تولید مرغ‌هایی که قابلیت صادرات دارند بیشتر فراهم می‌شود.

وی با بیان اینکه فعال کردن زنجیره تولید براساس تقاضا هزینه‌ها را کاهش می‌دهد افزود: سالانه حدود 150 هزار تن مرغ و تخم‌مرغ صادر می‌شود در حالی که در حدود 8 سال پیش وارد کننده مرغ و تخم‌مرغ بودیم.

رکنی در پاسخ به این سؤال که در حال حاضر ضریب تبدیل دان به گوشت مرغ در کشور چقدر است، گفت: ضریب تبدیل دان در کشور حدود 2.1 است در حالی که در کشورهای پیشرفته این ضریب حدود 1.7 است.

* همکاری مشترک ایران و فرانسه در تولید و صادرات مرغ

معاون وزیر جهاد کشاورزی با بیان اینکه این چشم‌انداز منجر به رایزنی برای سرمایه‌گذاری مشترک با یکی از برندهای معروف تولید مرغ فرانسه شد، بیان داشت: در نتیجه این رایزنی‌ها مقرر شد تا تولید‌کنندگان ما با این برند فرانسوی همکاری مشترک داشته باشند و در نهایت مرغ تولید مشترک با برند کشور فرانسه صادر شود.

وی بیان داشت: اما برخی از کشورها ظرفیت‌های خوبی برای صادرات دارند و ما تلاش می‌کنیم تا با فراهم شدن زیرساخت‌های لازم برای صادرات به این مهم دست یابیم بطوریکه در نتیجه این اقدامات موفق شدیم در یک ماه گذشته دو محموله شیرخشک را به روسیه صادر کنیم.



خبرگزاری فارس