کمبود نقدینگی دستان صاحبان صنایع را بسته است

  • 1393/04/09
  • 855 بازدید

رییس هیئت امنای شهرک صنعتی سیمین‌ دشت گفت: حفظ اشتغال موجود به اندازه ایجاد موقعیت‌های جدید اشتغال اهمیت دارد.

علی فراهانی ، اظهارکرد: در حال حاضر 186 واحد صنعتی در شهرک سیمین‌دشت فعالیت دارند که غالباً جزء صنایع خاص کشور به شمار می‌آیند که از میان آن‌ها می‌توان به واحدهای ساخت قطعات خودرو و واحدهای داروسازی اشاره کرد.

وی خاطرنشان کرد: حمایت از صاحبان صنایع یکی از مواردی است که دولت‌ها باید به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ چراکه حمایت از صنایع در حقیقت به معنای حمایت از اشتغال و توسعه اقتصادی کشور است.

فراهانی افزود: بدون شک امروز حفظ اشتغال به اندازه ایجاد اشتغال جدید اهمیت دارد؛ چراکه اگر افرادی که در حال حاضر در واحدی مشغول به کار هستند بیکار شوند مشکلات جدی گریبان جامعه را می‌گیرد که از میان آنها می‌توان به افزایش بزه و جرم اشاره کرد.

وی ادامه داد: امروزه هیچ کشوری را نمی‌توان یات که در رده کشورهای توسعه یافته قرار گرفته باشد اما در حوزه صنعت ضعیف عمل کرده و به شکوفایی نرسیده باشد.

رییس هیت امنای شهرک صنعتی سیمین‌دشت گفت: از مسئولان دولت انتظار می‌رود نه صرفاً در قالب مصوبات دولتی و وعده و وعید بلکه به صورت عملی و قابل ملموس از صنایع و کسانی که دغدغه شکوفایی همه‌جانبه کشور را دارند ، حمایت کنند.

فراهانی در بخش دیگری از صحبت‌های خود کمبود نقدینگی را یکی از مشکلات اصلی صاحبان صنایع دانست و گفت: بدون شک بدون منابع مالی توسعه واحد صنعتی و ارتقای کیفی محصولات تولیدی امکان پذیر نیست.

این مسئول تأکید کرد: متاسفانه بسیاری از صاحبان واحدهای صنعتی به دلیل نرخ بالای بهره‌های بانکی قادر به دریافت تسهیلات از بانک‌های عامل نیستند و یا در بازپرداخت اقساط این تسهیلات مشکل دارند.

وی افزود: به نظر می‌رسد ایجاد تعادل در نرخ بهره بانکی بتواند شرایطی را فراهم کند که صاحبان صنایع و واحدهای تولید برای افزایش میزان نقدینگی و سرمایه درگردش خود از بانک‌ها تسهیلات دریافت کنند.

فراهانی در پایان گفت: در حال حاضر سه هزار و 360 واحد صنعتی در استان البرز وجود دارد که 186 مورد از آن‌ها در شهرک صنعتی سیمین‌ دشت مستقر هستند.

ایسنا



ایسنا