رتبه نخست کشور با برداشت 13هزارتن انبه در میناب

  • 1395/05/07
  • 940 بازدید

مدیرجهاد کشاورزی میناب گفت:از ابتدای فصل برداشت انبه در تابستان امسال تاکنون 13 هزار تن انبه از باغ های این شهرستان برداشت شده که دراین زمینه رتبه نخست تولید را در کشورکسب کرد.

محمد سالاری درگفت وگوبا ایرنا پیش بینی کرد: تا پایان فصل 15 هزار تن انبه از هزار و 755 هکتار از باغ های میناب برداشت شود که درهمسنجی با سال قبل افزایش چشمگیری داشته است.

مدیرجهاد کشاورزی میناب یاد آور شد:30 درصد انبه در اردیبهشت ماه بصورت کال(سبز) برای ترشی برداشت و به کارگاه های کوچک خانگی و کارخانه های تولید ترشی ارسال می شود و تا اواخر شهریور با برداشت ارقام دیررس از نوع هلیلی به پایان می رسد.

سالاری عنوان کرد: ” آل مهتری ” ، ” چارک ، ” کلک سرخ ” ،”کلانفر”،”خیاری”، “مشک ” و ” هلیلی ” از انواع درختان انبه کشت شده در باغات میناب است .

وی افزود: در هر هکتار سطح زیر کشت انبه 13 تن محصول برداشت می شود. وی با اشاره به انواع ارقام اصلاح شده اظهار کرد: سندری، لانگرا و چوسا از ارقام نهال پیوندی و خارجی این محصول می باشد.

سالاری خاطر نشان کرد: سطح زیر کشت این محصول از ارقام اصلاح شده در سالهای گذشته با توزیع نهال های پیوندی و اصلاح شده بین باغداران، سطح زیر کشت انبه افزایش یافته است .



خبرگزاری ایرنا