تولید بیش از 2 میلیون تن گوشت مرغ در کشور

  • 1395/05/14
  • 554 بازدید

معاون امور تولیدات دامی وزارت جهاد کشاورزی گفت: شرایط تولید در بخش طیور کشور مطلوب است و بیش از 2 میلیون تن گوشت مرغ در کشور تولید می‌شود.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ حسن رکنی با اشاره به رشد صنعت مرغداری در کشور گفت: دولت تلاش می‌کند مشکلات مرغداران که بیشتر در بخش نهاده‌ها مطرح است را با ارائه نهاده به قیمت مناسب برطرف کند.

وی یادآور شد: در طرح ارائه نهاده‌ها با قیمت مناسب امسال دولت محصول جو را از کشاورزان به قیمت هر کیلو هزار تومان خریداری می کند که با هزینه‌های نگهداری در سیلو با قیمت هر کیلو 710 تومان توزیع خواهد شد.

این مقام مسوول همچنین درباره محصول ذرت گفت: بیش از 1.5 میلیون تن ذرت توسط دولت خریداری و انبار شده است که به‌زودی به کارخانه‌های تولید کننده نهاده‌های دامی و مرغداری‌ها عرضه می‌شود.

معاون وزیر در امور تولیدات دامی، با اشاره به اینکه ایران در سال 92 وارد کننده گوشت مرغ در حجم 5 هزار تن در سال بود، گفت: با تأمین زیرساخت‌های صادرات در 2 سال گذشته توانسته‌ایم بیش از 300 هزار تن گوشت مرغ و تخم‌ مرغ را به کشورهای همسایه صادر کنیم.

وی خاطرنشان کرد : مسیر برنامه توسعه صادرات باعث رونق و فعال شدن واحدهای تولیدی و رشد صنعت مرغداری در کشور می‌شود بنابراین دولت تلاش می‌کند مشکلات این صنعت را با نظر کارشناسان در این حوزه رفع کند.

رکنی با اشاره به اینکه در بحث صادرات به دنبال بازارهای جدید و همچنین تأمین همه زیرساخت‌های مورد نیاز هستیم، خاطرنشان کرد: هدف دولت برای افق 1404 صادرات 2 میلیون و 900 هزار تن گوشت مرغ به خارج از کشور است.

وی تاکید کرد: خراسان جنوبی در رأس توجه مسئولان قرار دارد و تمام تلاش‌ها برای رفع مشکلات با توجه به خشکسالی‌ها و کمبودها انجام خواهد شد.



خبرگزاری صداوسیما