بازارهای اروپایی ، اولویت نخست صادرات میگوی ایران

  • 1395/05/22
  • 888 بازدید

بیشترین تمرکز صادرات میگوی پرورشی ایران در سال جاری به بازارهای اروپایی است و صادرکنندگان میگو برای حضور در این بازارها تلاش می کنند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ؛ رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی ایران اظهار داشت: امسال به دلیل گرمای شدید و وضع بد آب و هوایی شاهد شیوع بیماری در یکی از سایت های پرورشی خوزستان و یکی نیز در استان بوشهر بودیم.

علی اکبر خدایی ادامه داد: با اقدامات موثر، پرورش دهندگان موفق شدند که بیماری شیوع یافته را مهار و کنترل کنند و هم اکنون شرایط خوبی در زمینه تولید عاری از بیماری در تمام استان های ساحلی تولید کننده میگو حکمفرماست.

وی خاطرنشان کرد: با اتمام برداشت کراپ نخست تولید میگو در استان هرمزگان در مجموع 400 تن میگو برداشت شد که تمامی آنها به کشور امارات صادر شد.

خدایی با اشاره به اینکه تولید میگو در استان هرمزگان هر ساله طی دو کراپ انجام می شود، بیان داشت: هم اکنون کراپ دوم تولید میگو در هرمزگان آغاز شده است.

رئیس اتحادیه پرورش دهندگان میگوی ایران بیان داشت: ظرف دو ماه آینده نیز برداشت میگو از مزارع استان هرمزگان آغاز خواهد شد.

دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان همچنین در خصوص صادرات میگو در سال جاری اظهار داشت: بیشترین تمرکز صادرات میگوی پرورشی را امسال به بازارهای اروپایی خواهیم داشت و از هم اکنون تلاش صادرکنندگان برای صادرات میگو به این کشورها آغاز شده است.

خدایی تصریح کرد : در میان کشورهای اروپایی بیشترین میزان صادرات میگوی پرورشی به کشورهای اسپانیا، ایتالیا و فرانسه صورت خواهد گرفت.

وی درباره افزایش صادرات انواع محصولات آبزی به کشور روسیه در سال جاری اشاره کرد و گفت: صادرات ماهی قزل آلا به این کشور آغاز شده است.

دبیر کل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان با اشاره به ابراز تمایل روس ها نسبت به محصولات شیلاتی ایران، خاطرنشان کرد : قصد داریم امسال میگوی پرورشی را نیز به این کشور صادر کنیم.

رئیس اتحادیه تولید کنندگان میگوی ایران با اشاره به اینکه کشور از پتانسیل بسیار بالایی در زمینه تولید میگوی پرورشی برخوردار است، تصریح کرد: بر اساس برنامه ریزی های صورت گرفته از سوی سازمان شیلات ایران و تلاش پرورش دهندگان بخش خصوصی امیدواریم به چشم انداز تعیین شده برای تولید میگو در کشور طی سالهای آینده دست یابیم.



خبرگزاری صداوسیما