بی مهری واردات تیلاپیا دامن قزل آلا را گرفت

  • 1395/05/23
  • 517 بازدید

مدیر عامل اتحادیه تکثیر صادرات آبزیان گفت: واردات تیلاپیا رقیب بسیار خطرناکی برای تولید قزل آلا به شمار می رود و سازمان شیلات اقدام موثری در جهت حمایت از تولیدکنندگان به عمل نیاورده است.

ارسلان قاسمی مدیر عامل اتحادیه تکثیر، پرورش و صادرات آبزیان در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به واردات تیلا پیا اظهار داشت: تیلا پیا از نظر کیفیت ارزش غذایی مناسبی ندارد، ضمن آنکه با قیمت بالاتری به نسبت سایر بازارهای جهانی به کشور وارد می شود.

وی با بیان اینکه تیلا پیا به عنوان یک رقیب به تولید قزل آلا لطمه وارد می کند،گفت: ایران به سبب عضویت در WTO باید یک سری قوانین جهانی رعایت کند به گونه ای که موانع غیر تعرفه ای را اعمال نکند.

قاسمی با بیان اینکه تیلاپیا در دنیا به ماهی فقرا معروف است، بیان کرد: ماهی تیلاپیا به سبب حجم بالای تولید در بازار های جهانی با قیمت پایینی به دست مصرف کنندگان می رسد و از طرفی رقیب بسیار خطرناکی برای تولید قزل آلا در کشور به شمار می‌رود که متاسفانه شیلات هیچ گونه اقدام موثری تا کنون در جهت حمایت از تولید کنندگان به عمل نیاورده است.

مدیر عامل اتحادیه تکثیر و پرورش و صادرات آبزیان ادامه داد: در راستای سیاست های اقتصاد مقاومتی باید با موانع غیر تعرفه‌ای همچون شرایط سخت استاندارد واردات تیلاپیا را محدود نماییم به نحوی که به تولید داخل لطمه ای وارد نکند.

وی با اشاره به ارزش دلاری واردات تیلاپیا عنوان کرد: براساس آمار گمرک سال گذشته 60 میلیون دلار ارز برای واردات تیلاپیا از کشور خارج شده که امیدواریم با افزایش تعرفه واردات تیلاپیا شاهد کاهش ورود آن به کشور باشیم.



باشگاه خبرنگاران جوان