صادرات مواد غذایی و کشاورزی به عراق بیشتر می‌شود

  • 1395/06/03
  • 528 بازدید

در جهت افزایش توسعه محصولات صادراتی به عراق،‌ این بار توسعه صادرات محصولات غذایی و کشاورزی در دستور کار قرار گرفته است.

عراق و افغانستان دو کشوری هستند که ایرانی بیشترین میزان صادرات به آنها را دارند و از جمله کشورهای هدف تعریف شده در زمینه توسعه روابط تجاری و اقتصادی هستند. در دولت تدبیر و امید نیز توسعه روابط اقتصادی بازرگانی با عراقی ها جزو اولویت های وزارت صنعت، معدن و تجارت و نیز سازمان توسعه تجارت در نظر گرفته شده است.

به همین منظور این بار با در نظر گرفتن برنامه‌ای، توسعه صادرات محصولات غذایی و کشاورزی با اعزام یک هیات تجاری - بازرگانی به کشور عراق در دستور کار قرار گرفته تا با بررسی بازار این کشور و نیز بازاریابی کالاها، محصولات کشاورزی و محصولات غذایی توسعه روابط اقتصادی با عراقی ها مدنظر قرار گیرد.

محمد بازاری مدیر کل دفتر توسعه صادرات کالا در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد اهداف توسعه صادرات محصولات غذایی و کشاورزی به عراق اظهار کرد:‌ از جمله اهداف توسعه صادرات محصولات غذایی و کشاورزی به عراق بهره‌مندی از بازار این کشور برای دسترسی سریع به بازار عمده مواد غذایی همزمان با ماه محرم، بررسی میدانی بازار و شناخت ویژگی های بازار مصرفی کشور هدف، شناخت قوانین، مقررات و دیگر الزامات قانونی ورود به بازار هدف، آشنایی و برقراری ارتباط با فعالان اقتصادی عراق، شناخت فرصت‌ها و زمینه های همکاری مشترک و برگزاری جلسات با تجار معروف عراقی تعریف شده است.

علاوه بر این قرار است از کلیه انجمن‌ها، اتاق‌ها، شرکت‌ها و فعالات اقتصادی تجاری در زمینه های همکاری کمک به عمل آید و یک هیات تجاری بازاریابی به منظور توسعه صادرات محصولات غذایی و کشاورزی، به این کشور در شهریورماه سال جاری اعزام شود.



خبرگزاری ایسنا