صادرات هندوانه همچنان رو به افزایش است

  • 1395/06/03
  • 569 بازدید

: آمار گمرک ایران نشان می‌دهد صادرات هندوانه ایرانی در چهار ماهه نخست سال جاری به ۳۲۷ هزار تن رسیده که نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود هفت درصد افزایش داشته است.

براساس اطلاعات گمرک ایران در چهارماهه نخست سال جاری ۳۲۷ هزار و ۱۳۲ تن هندوانه به ارزش ۱۶۹ میلیارد و ۳۸۴ میلیون تومان به کشورهای عراق، کویت، امارات متحده عربی، فدراسیون روسیه، ترکیه، ارمنستان، افغانستان، آلمان، آذربایجان و غیره صادر شده است

این در حالی است که میزان صادرات هندوانه ایرانی در سه ماه نخست سال جاری معادل ۲۴۶ هزار تن بوده است و در واقع در تیر ماه ۸۱ هزار تن هندوانه از ایران به کشورهای مختلف صادر شده است.

همچنین آمارهای گمرک ایران نشان می‌دهد که صادرات هندوانه در چهار ماه نخست سال گذشته معادل ۳۰۷ هزار و ۲۲۲ تن بوده است که این میزان ۱۹۹ میلیارد و ۲۱۴ میلیون تومان ارزش داشته است.

در واقع آمارهای گمرک ایران حاکی از آن است که در شرایطی طی چهارماهه نخست سال جاری صادرات هندوانه ایرانی از نظر کمی افزایش داشته است که از نظر ارزشی این میزان کاهش یافته و در واقع ارزش(ریالی) هندوانه ایرانی نسبت به سال گذشته افت داشته است.

صادرات هندوانه درحالی ماه به ماه افزایش یافته و نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دارد که بارها مسئولان وزارت جهاد کشاورزی و بسیاری از کارشناسان آب و محیط زیست نسبت به افزایش صادرات هندوانه به عنوان محصول آب بر و مواجه بودن ایران با کم آبی هشدار داده‌اند.



پایگاه خبری خبرآنلاین