ابزار خوشحالی پاکستان از صادرات انبه به ایران / اعلام آمادگی برای صادرات نارنگی و سیب زمینی

  • 1395/06/05
  • 968 بازدید

رئیس اتاق بازرگانی و صنعت پاکستان با خوشحالی از اینکه واردات انبه از سوی ایران، حجم صادرات این کشور را بالا برده است،‌گفت: از سفیر ایران خواستیم که با دولت خود صحبت کند تا نارنگی کینو و سیب‌زمینی در فصل پیش رو به ایران صادر کنیم.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان، احمد جواد رئیس اتاق بازرگانی و صنعت پاکستان اعلام کرد امسال به واسطه باز شدن بازارهای ایران، صادرات انبه این کشور به 120 هزار تن خواهد رسید.

احمد جواد گفت: حجم قابل ملاحظه‌ای انبه از ایالت پنجاب از طریق مرز میرجاوه به ایران صادر شده است که در این زمینه صدور گواهی مربوطه کمک زیادی به این صادرات کرد.

وی افزود: ما در هفته گذشته مذاکرات بسیار خوبی با سفیر ایران داشتیم و به او گفته شد که محصولات باغبانی پاکستان خواهان زیادی دارد و باید محدودیت‌های وارداتی به ایران برداشته شود. ما همچنین خواستیم که سفیر ایران با دولت متبوع خود در این باره صحبت کند تا پاکستان بتواند نارنگی کینو و سیب‌زمینی در فصل پیش رو به ایران صادر کند.

مشابه این صادرات در این فصل حجم زیادی صادرات به خاورمیانه و ایران انجام شده در حالیکه بازارهای اروپا از روند کند صادرات برخوردار بودند. انبه پاکستان در حال حاضر به قیمت بسته 8 کیلویی 28 تا 29 درهم به فروش می‌رسد.

وی همچنین تصریح کرد که هنوز صادرات انبه این کشور کمتر است و حدود 8 درصد کل تولید را شامل می‌شود که لازم است افزایش یابد.

رئیس اتاق بازرگانی و صنعت پاکستان یکی از موانع بزرگ صادرات انبه در این کشور را نبود کیفیت کافی به نحوی که بتواند در بازارهای زنجیره‌ای کشورها جاخوش کند عنوان کرد.



خبرگزاری میزان