بازار کشور عراق از مشتری‌های خوب محصولات کشاورزی استان زنجان است

  • 1395/06/18
  • 710 بازدید

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی استان زنجان گفت: بازار کشور عراق ظرفیت بسیار بالایی برای صادرات محصولات کشاورزی استان زنجان دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، بهروز ضرغام سه‌شنبه‌شب در در نشست مشترک با مشاوران اقتصادی وزیر کشاورزی و سفیر هلند در محل اتاق بازرگانی استان زنجان، اظهار کرد: از استان زنجان طی سال‌های گذشته محصولات مختلفی به کشورهای مختلف صادر شده است.

وی با بیان اینکه یکی از این کشورها روسیه بوده است، اضافه کرد: یکی از مشتریان خوب محصولات باغی استان زنجان، بازار کشور روسیه است که این بازار جذابیت‌های ویژه خود را برای تجار دارد.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی استان زنجان در این رابطه تصریح کرد: از استان زنجان محصولات دیگری نیز چون سیب درختی، سیب زمینی، گوجه فرنگی، گیلاس و فلفل دلمه به کشورهای مختلف صادر شده است.

ضرغام با اشاره به افزایش راه‌های همکاری بین استان زنجان و هلند، گفت: استان زنجان می‌تواند از تکنولوژی‌های کشور هلند در نگهداری محصولات کشاورزی استفاده کند . این موضوع به عنوان یکی از راه‌های افزایش مناسبات مدنظر قرار بگیرد.

وی در این رابطه ادامه داد: گوجه فرنگی استان زنجان می‌تواند به عنوان یکی از محصولات صادراتی ما مد نظر قرار بگیرد و در حال حاضر با همکاری شرکای خود در کشور کویت یک قرارداد برای فروش گوجه فرنگی گوشتی به یکی از شرکت‌ها معروف به امضا رسیده است.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی استان زنجان ابراز کرد: کیفیت محصولات تولیدی کشاورزی در استان زنجان بسیار مطلوب است و یکی از بازارهای خوب برای استان زنجان کشور عراق است که محصولات مختلفی از زنجان به این کشور صادر شده است.

ضرغام با بیان اینکه بیشترین خریدار محصولات لبنی استان زنجان اقلیم کردستان عراق است، گفت: در این بازار محصولات لبنی استان زنجان و ایران و کشور هلند خریدارهای بسیاری دارد.

وی با تاکید بر اینکه بازار کشور عراق ظرفیت بسیار بالایی برای خرید محصولات کشاورزی استان زنجان دارد، اضافه کرد: می‌توان با شریک شدن با شرکت‌های هلندی محصولات تولیدی کشاورزی و دامی و لبنی را تحت لیسانس شرکت‌های هلندی به کشورهایی چون عراق و ... صادر کرد.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی استان زنجان همچنین بیان کرد: در حال حاضر در منطقه از شمال مشور عراق تا جنوب آن و کشور سوریه بازار و موقعیت خوبی وجود دارد و همچنین وجود اختلافات بین روسیه و ترکیه نیز بازار این کشور را آماده صادرات محصولات کشاورزی استان زنجان کرده است.

ضرغام اظهار کرد: این تضمین داده می‌شود که اگر محصولات کشاورزی به این کشورها صادر شود، به یقین این محصولات حتی پیش فروش خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه نباید از بازار کشور روسیه غافل شد، اظهار کرد: این بازار به هر حال با جمعیت بالای این شکور جذابیت خاصی برای تجار زنجانی دارد.

عضو هیأت رئیسه اتاق بازرگانی استان زنجان در پایان سخنان خود با اشاره به آغاز همکاری خود با یک شرکت هلندی در زمینه فروش مواد شوینده، خاطرنشان کرد: این همکاری با شرکتی از کشور هلند به مدت 10 سال آغاز شده است که امید است مبادلات و افزایش مناسبات با کشور هلند بیش از پیش افزایش پیدا کند.



خبرگزاری فارس