خرید 67 هزارتن کلزا از کشاورزان/ مطالبات کلزا کاران پرداخت شد

  • 1395/06/21
  • 648 بازدید

معاون داخلی بازرگانی دولتی گفت: سه ماه اخیر 67 هزارتن کلزا با ارزش ریالی 167 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده که مطالبات آنها بلافاصله پس از خرید پرداخت شده است.

حسن عباسی معروفان معاون داخلی بازرگانی دولتی در گفتگو با خبرنگارصنعت، تجارت و کشاورزیگروهاقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، در خصوص وضعیت مطالبات کلزاکاران اظهار داشت: در سه ماه اخیر 67 هزارتن کلزا با ارزش ریالی 167 میلیارد تومان از کشاورزان خریداری شده و مطالبات کشاورزان نیز بلافاصله پس از خرید پرداخت شده است.

وی در خصوص پیش بینی خرید دانه های روغنی بیان کرد: تا پایان سال علاوه بر 67 هزارتن کلزا خریداری شده، 100 الی 120 هزارتن دانه های روغنی دیگر از جمله سویا و کلزا از کشاورزان خریداری می شود.

عباسی معروفان هم اکنون 90 درصد روغن خوراکی مورد نیاز وارداتی است ،ادامه داد: وزارت جهاد کشاورزی طی برنامه ای 5 ساله با تشویق های حمایتی از قبیل خرید به موقع، افزایش نرخ خرید تضمینی و پرداخت مطالبات کشاورزان پس ازدریافت محصول، میزان تولید داخلی را از 10 به 30 درصد ارتقا می دهد.

معاون داخلی بازرگانی دولتی در خصوص دلایل کاهش تولید دانه‌های روغنی در کشور عنوان کرد: از ابتدا تولید دانه های روغنی به سبب شرایط اقلیمی، کاهش بارندگی و کمبود آب ،در سال های مختلف بین 8 تا 11 درصد متغییر بوده که وزارت جهاد کشاورزی طی برنامه هایی بلند مدتی در نظر دارد که تولید ذخایر استراتژیک کشور را تا حداکثر امکان افزایش دهد.



باشگاه خبرنگاران