برای نخستین بار عرضه 10 هزار قطعه مرغ سبز در سمنان

  • 1395/06/29
  • 659 بازدید

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان از تولید و عرضه بالغ بر 10 هزار قطعه مرغ سبز بدون آنتی‌بیوتیک در بازار خبر داد.

محمد سعیدی با اعلام این خبر افزود: این میزان گوشت سفید سالم با توجه به اجرای سیاست‌های برنامه ارتقاء ضریب سلامت و بهداشت عمومی جامعه و با همکاری و پشتیبانی کارگروه تنظیم بازار استان، سازمان جهاد کشاورزی، سازمان تعاون روستایی و اصناف این استان تولید و عرضه شده است.

وی با بیان اینکه این هزار قطعه مرغ سبز یا بدون مصرف آنتی بیوتیک در استان کشتار، بسته‌ بندی و با لیبلینگ مرغ سبز تحت نظارت دقیق اداره دامپزشکی استان سمنان روانه بازار مصرف می‌شود، افزود: این مرغ سبز تولید شده هم‌اکنون نیز در حال عرضه در سطح شهرستان‌های مختلف استان است.

مدیرکل دامپزشکی استان سمنان، تعریف ساز و کار خرید و استقبال بازار را شرط لازم برای تولید چنین فرآورده‌هایی دانست و افزود: در گذشته متاسفانه محموله‌های مشابه تولیدی استان روانه سایر استان‌ها شد و مردم استان از برخورداری از این گوشت سالم محروم می‌شدند.

سعیدی با بیان اینکه برنامه‌ریزی صورت گرفته و توزیع حدود 20 تن مرغ سبز در چند روز گذشته در استان موجب ایجاد انگیزه در تولیدکنندگان برای تولید مستمر و افزایش تقاضا جهت پرورش مرغ سبز در واحدهای پرورشی استان شده است، افزود: مرغ‌های سبز توزیع‌شده فعلی به روال عادی سالم و مورد تایید دامپزشکی و کاملا مطمئن هستند. تفاوت مرغ سبز با مرغ‌های معمولی صرفا عدم مصرف دارو در کل دوره پرورش آن است.

وی ادامه داد: این مرغ‌های سبز که در دوره پرورش آنها بدون مصرف دارو، بوده پس از طی زمان پرهیز از مصرف و نظارت‌های لازم و تایید نهایی دامپزشکی وارد بازار می‌شوند.

سعیدی با اشاره به صدور چند مورد صدور پروانه تولید مرغ سبز و فراهم بودن بستر مناسب در استان جهت پرورش مرغ سبز ابراز امیدواری کرد، استان سمنان به قطب پرورش مرغ سبز تبدیل شود.

این دکترای دامپزشکی، ارتقاء بهداشت و سلامت جامعه، کاهش سایز مرغ‌های تولیدی و استانداردسازی آن، افزایش تعداد دوره‌های پرورش و افزایش تولید از مهمترین مواهب تولید مرغ سبز برشمرد.

به گزارش ایسنا، پیش از این مرغ سبز در استان سمنان تولید شده بود اما این برای نخستین بار است که مرغ سبز تولیدی استان در بازارهای استان عرضه می‌شود.



خبرگزاری ایسنا