بازار شکر اشباع شد/ قیمت ها کاهش می یابد

  • 1395/07/07
  • 625 بازدید

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: بازار شکر اشباع شده است و قیمت در روزهای آینده به نرخ مصوب در عمده فروشی ها عرضه می شود.

علی قنبری در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به اینکه هم اکنون قیمت عمده فروشی شکر در بازار 2600 تومان است، افزود: از آنجا که فروشندگان در بازار خرده فروشی شکر را با قیمت بالا از دلالان و واسطه ها خریداری کردند در مقابل کاهش قیمت مقاومت می کنند.

وی گفت: روزانه 7 تا 10 هزار تن شکر به بازار بورس عرضه می شود اما تقاضای خرید در بورس حداکثر 2 هزار تن است.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران افزود: باتوجه به اشباع بازار قیمت شکر در مراکز عمده و خرده فروشی به قیمت مصوب نزدیک می شود.

قنبری درباره علت افزایش قیمت شکر در ماههای گذشته گفت: به طور معمول برای تامین نیاز بازار داخل 700 تا 800 هزار تن شکر وارد می شود که قسمتی به عنوان ذخایر استراتژیک است و قسمتی دیگر نیز بخش خصوصی وارد می کند اما در ماههای گذشته بخش خصوصی واردات نداشت.

وی تصریح کرد: برای پرکردن خلاء بازار ، شرکت بازرگانی دولتی ایران ذخایر استراتژیک را وارد بازار کرد تا از روند افزایش قیمت جلوگیری شود.

مدیرعامل شرکت بازرگانی دولتی ایران گفت: سالانه یک میلیون و 500 هزار تن شکر در کشور تولید می شود درحالی که نیاز بازار داخلی 2 میلیون و 300 هزار تن است بنابراین برای تامین نیاز بازار داخلی سالانه 700 تا 800 هزار تن وارد می شود.

قنبری تاکید کرد: هم اکنون تقاضای بازار داخل برای شکر بسیار پایین است و بازار اشباع شده است.



خبرگزاری صداوسیما