مصرف ماهی در کشور نصف میانگین جهانی است

  • 1395/07/30
  • 808 بازدید

عضو انجمن آبزی پروری ایران، با اشاره به اینکه طبق مطالعه شاخص ها و آمارهای جهانی مصرف گوشت ماهی در ایران از میانگین مصرف جهانی پایین‌تر است، گفت: هر ایرانی در سال تقریباً 8 و نیم کیلوگرم گوشت ماهی مصرف می کند، در حالیکه میانگین جهانی 16 کیلوگرم است.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، «باقرمجازی امیری» در مراسم افتتاحیه «چهارمین همایش ملی پژوهش‌های منابع طبیعی ایران با محوریت شیلات و بوم سازگان‌های آبی» با اشاره به افزایش چشمگیر تولید آبزیان در آسیا طی سالیان اخیر، اظهار کرد: ذائقه مردم در حال تغییر است و به طور محسوسی این تغییر در کشور نیز رشد چشمگیری داشته است.

وی ظرفیت آبزی پروری در کشور را بسیار بالا عنوان کرد و گفت: سرمایه‌گذاری‌هایی در این حوزه انجام گرفته و لازم است توجه جدی‌تری به توسعه این صنعت در کشور شود.

مجازی امیری، افزود: هر ایرانی در سال 8 و نیم کیلوگرم گوشت ماهی مصرف می کند در حالیکه میانگین جهانی 16 کیلوگرم را نشان می دهد و همین امر نشان از اهمیت و ظرفیت‌های مغفول مانده شیلات است.

عضو انجمن آبزی پروری ایران، با بیان اینکه شاهد افزایش تقاضا بوده ایم، خاطرنشان کرد: تولید مداوم نیاز اصلی شیلات کشور است.

وی کاربردی کردن طرح‌های پژوهشی را نیز مهم دانست و تأکید کرد: خطرات زیست محیطی، کمبود منابع و آلودگی‌های آبی باید بسیار جدی مورد توجه قرار گیرد.

مجازی امیری، افزایش استفاده از فناوری‌های نوین، تکثیر ماهی‌های ناب، توسعه فناوری نانو، تولید غذای آبزیان و توجه به بازار هدف را از نیازهای اصلی شیلات کشور برشمرد.

عضو انجمن آبزی پروری ایران، به ظرفیت‌ های کردستان برای سرمایه گذاری در این حوزه اشاره کرد و گفت: 28 رودخانه دائمی و 32 هزار دهنه چشمه فعال در کردستان و بازار فروش کردستان عراق از مزیت‌های این استان است که نیاز است از آن بهترین استفاده انجام گیرد.

وی در پایان روش‌های تولید سنتی، عدم شناخت و آگاهی و نبود سیستم‌های نوین را از آسیب‌های حوزه آبزی پروری کشور عنوان کرد.



پایگاه خبری خبرآنلاین