معاونت غذا و دارو اراک موفق به اندازه گیری اسید فولیک در آرد شد

  • 1400/09/04
  • 409 بازدید

مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و دارو گفت: در خصوص پیگیری روش های اندازه گیری اسید فولیک در پرمیکس و آرد، بررسی های لازم توسط پرسنل آزمایشگاه آنالیز دستگاهی و سم شناسی این معاونت صورت گرفت.

به گزارش ایفدانا و به نقل از روابط عمومی معاونت غذا و دارو اراک، دکتر مهدی عبداللهی مدیر آزمایشگاه کنترل مواد غذایی معاونت غذا و دارو اراک تصریح کرد:  طی بررسی ها و اقدامات صورت گرفته و پس از انجام فاز تحقیقاتی گسترده در این زمینه، شناسایی اسید فولیک در پرمیکس توسط دستگاه HPLC انجام شده است. طی پیش بینی های انجام شده، به زودی این روش بر اساس اصول و قواعد آنالیز دستگاهی، معتبر سازی خواهد شد.


وی اذعان داشت: همچنین، از آنجایی که روش معتبر به منظور اندازه گیری اسید فولیک در آرد موجود نیست و بر اساس دستورالعمل سازمان غذا و دارو مقدار این ماده در آرد بسیار ناچیز و در حد ppm5/1 است (به شرط اینکه پرمیکس مورد استفاده 75/. درصد اسید فولیک باشد)، مقدار کمی این ماده از حد تشخیص دستگاه HPLC بسیار کمتر می باشد و نیاز به روش های پیشرفته استخراج و دستگاه های تخصصی مانند LC/MS می باشد، که با توجه به موارد فوق، انجام این آزمایش امکان پذیر نیست.



ایفدانا پایگاه خبری سازمان غذا ودارو