تولید و توزیع لبنیات تنظیم بازاری از هفته آینده

  • 1401/05/01
  • 340 بازدید

چند هفته‌ای می‌شود که چهار قلم محصول لبنی تنظیم بازاری کمتر در فروشگاه‌ها و مراکز عرضه دیده می‌شود موضوعی که مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی آن را اختلافات میان تولید کننده و توزیع کننده دانست.

مسعود امراللهی مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی، در پاسخ به این سوال که از یک طرف گفته می شود تولید چهار محصول لبنی تنظیم بازاری کاهش یافته و از طرف دیگر صنایع لبنی معتقدند تقاضای خرید این محصولات به دلیل سود پایین وجود ندارد و آیا وزارت جهادکشاورزی به این موضوع ورود کرده است یا خیر،بیان کرد: جلسه‌ای با حضور صنایع، فروشگاه‌ها، اصناف و سازمان حمایت برگزار کردیم و طی این جلسه نیز توافقاتی صورت گرفت.

وی تصریح کرد: موضوع ضرایب درصد سودی بین تولیدکننده و توزیع‌کننده بود که مرتفع شد و قرار است از هفته آینده تولید و توزیع به اندازه کافی انجام شود.

مدیرکل دفتر بازرسی و نظارت کالاهای اساسی وزارت جهاد کشاورزی اذعان داشت: جهادکشاورزی همچنان بر روند تولید و توزیع نظارت خواهد داشت تا اگر در این روند خدشه‌ای وارد شد آن را برطرف کند.

امراللهی در پایان یادآور شد: قیمت پایه شیر ۱۲ هزارتومان است و طبیعتا قیمت محصولات لبنی باید براساس فرمول مشخصی تعیین شود و هیچ افزایش قیمتی در حوزه لبنیات نداریم، زیرا زمانی که نظام یارانه‌ای اصلاح شد، لبنیات نیز با قیمت‌های جدید عرضه شد.



خبرگزاری ایسنا