۵۰۰ هزار تن برنج در انبارهای مازندران دپو شد

  • 1401/09/07
  • 205 بازدید

معاون اقتصادی رئیس جمهور گفت: در حال حاضر ۵۰۰ هزار تن برنج در انبارهای مازندران باقی مانده و دولت باید برای خرید یا عرضه آن در بازار برنامه ریزی کند.

محسن رضایی معاون اقتصادی رئیس جمهور، با اشاره به پیگیری مصوبات سفر رئیس جمهور به مازندران اظهار کرد: اعتبارات خوبی به استان تخصیص داده شده و کارهای خوبی در حوزه زیرساختی و زیربنایی صورت گرفته است.


مقام مسئول، تعهد ارزی را از جمله مشکلات تولیدکنندگان و صادرکنندگان مازندران بیان کرد و افزود: حل این مشکل می‌تواند درآمدهای ارزی کشور را بالا برد و درآمد مردم را رشد دهد.


وی، کمبود سرمایه در گردش تولیدکنندگان را از دیگر مسائل دانست و با اشاره به بازدید از بندر امیرآباد آن را جز بنادر کم نیرو یاد کرد و خواستار افزایش ظرفیت آن به ۱۰ میلیون تن شد.


معاون اقتصادی رئیس جمهور مازندران ظرفیت پایانه روماک را ۳۰۰ هزار تن بیان و خاطر نشان کرد: چشم اندازی از کشاورزی آینده را در این پایانه می‌توان دید.


رضایی با تاکید بر توسعه زنجیره‌های ارزش و صنایع شیلات و مرکبات اذعان داشت: در حال حاضر ۵۰۰ هزار تن برنج در انبارهای مازندران باقی مانده است و مقرر شد راهکاری برای خرید برنج از مردم صورت گیرد.


معاون اقتصادی رئیس جمهور با عنوان اینکه بخشی از مرکبات روی درخت مانده است، گفت: باید راهکاری اتخاذ شود تا مرکبات به بازارهای داخلی و صادراتی ورود پیدا کند.


 




دنیای اقتصاد