تاثیر مصرف شیرینی جات بر فعالیت مغز

  • باشگاه خبرنگاران جوان
  • 1399/09/27
  • 1312 بازدید

نرگس جوزدانی، مشاور تغذیه و رژیم درمانی گفت: بیشتر افراد تصور می کنند که با مصرف شیرینی جات گرسنگی آنها رفع خواهد شد در صورتی که این باور کاملا اشتباه است.


 

نرگس جوزدانی مشاور تغذیه و رژیم درمانی گفت: بیشتر افراد تصور می کنند که با مصرف شیرینی جات گرسنگی آنها رفع خواهد شد در صورتی که این باور کاملا اشتباه است. وی از بی اثر بودن مصرف شیرینی جات در رفع گرسنگی سخن به میان آورد و افزود: خوردن شیرینی نه تنها گرسنگی شما را برطرف نخواهد کرد بلکه باعث افزایش قند خون می شود. جوزدانی از فعالیت مغز پس از مصرف گلوکز سخن به میان آورد و بیان کرد: پس از مصرف شیرینی جات، مغز شروع به فعالیت می کند و احساس سرحالی و شادابی حاصل به علت فعالیت مغز میباشد، پس از گذشت زمان اندک، دوباره با افت شدید قند مواجه خواهیم شد. بنابراین مصرف شیرینی جات هنگام گرسنگی اثر بخش نخواهد بود.

- عدم تاثیر گذاری مصرف شیرینی جات و سبزیجات بر رفع گرسنگی

شایان ذکر است که خوردن شیرینی جاتی که قندشان راحت تر جذب می شود، باعث افزایش سریع قند خون در بدن خواهند شد، اما به دنبال تعادل بخشی این افزایش قند خون، انسولین خون نیز افزایش می یابد بنابراین بدن دوباره با افت شدید قند خون مواجه می شود. وی از مصرف مواد غذایی سالم بجای شیرینی و شکلات هنگام گرسنگی سخن گفت و ادامه داد: مصرف مواد غذایی در زمان گرسنگی علاوه بر سیر شدن ارزش غذایی بالاتری دارد.

این متخصص ازعدم مصرف سبزیجات نیز خبر داد و گفت: در این زمان علاوه بر شیرینی جات، سبزیجات را هم نباید مورد استفاده قرار داد. زیرا سبزیجات نه تنها میزان قند کمی دارند بلکه از انرژی و ارزش غذایی پایین تری نیز برخوردارند. بنابراین بهترین مواد غذایی و میان وعده ای که هنگام گرسنگی مصرف می شود، باید حاوی مقداری پروتئین، قند و چربی بوده و همچنین حاوی ارزش غذایی بالایی باشد. وی در پایان خاطر نشان کرد: محصولات لبنی حاوی مقدارزیادی چربی و پروتئین مفید هستند؛ که تاثیر زیادی در کاهش احساسات گرسنگی دارند، بنابراین به افرادی که روزانه میزان زیادی سبزیجات و سالاد مصرف می کنند، توصیه می شود تا از سس ماست در کنار وعده های غذایی شان استفاده کنند.



گردآورنده: _