تولید 1000 تن حبوبات ارگانیک درشهرستان نیر

  • 1395/11/12
  • 717 بازدید

مدیر جهاد کشاورزی نیر از تولید 1200 تن حبوبات ارگانیک در این شهرستان خبر داد.

به گزارش گروه اقتصاد خبرگزاری میزان؛ «رضا ناصری» در جمع خبرنگاران گفت: در فصل زراعی 95-94 سطح زیر کشت حبوبات 2774 هکتار در منطقه بود که مجموع تولید 1199 تن تولید محصول حبوبات داشتیم که متوسط عملکرد در عدس 419 کیلوگرم بود.

وی با بیان این‌ که برنامه‌ های طرح توسعه حبوبات از جمله طرح کشت انتظاری حبوبات در سطح 494 هکتار سال گذشته به اجرا در آمد، اضافه کرد: طرح انتقال یافته‌ های تحقیقات مزارع دیم حبوبات در روستاهای داشبلاغ، چهره برق، مجمیر و مستان‌آباد در سطح 366 هکتار نیز عملی شد و باعث افزایش عملکرد از نظر کمی و کیفی شد.

ناصری یادآور شد : در سال زراعی 96-95 نیز برای توسعه کشت حبوبات برنامه‌ هایی از جمله طرح انتقال یافته‌ های تحقیقات مزارع دیم حبوبات در سطح 524 هکتار در حال اجرا در روستاهای داشبلاغ، چهره برق، مجمیر، مستان آباد اجرا می‌شود.

به گفته ناصری، طرح توسعه کشت انتظاری در سطح 709 هکتار با برنامه‌ ریزی‌های لازم و تعیین محل و انتخاب کارشناس برای هر سایت مزرعه در حال اجراست و امیدواریم امسال با مدیریت صحیح و با رعایت تاریخ کاشت و استفاده بهینه از نزولات جوی شاهد افزایش چشمگیر در تولید محصول حبوبات باشیم.

مدیر جهاد کشاورزی نیر یادآور شد: کاشت حبوبات به‌ ویژه عدس در این شهرستان بصورت ارگانیک بوده و استفاده از کود و سم رایج نیست.



خبرگزاری میزان