قزوین پنجمین تولید کننده دانه های روغنی درکشور

  • 1397/04/06
  • 761 بازدید

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین، توسعه کشت دانه های روغنی را از جمله برنامه های دولت برای تامین امنیت غذایی کشور دانست و گفت: قزوین در تولید این دانه ها رتبه پنجم کشور را به خود اختصاص داده است.

فرزاد خوش اخلاق در گفت و گو با بیان اینکه حدود 90 درصد روغن خوراکی مورد نیاز کشور وارداتی است،افزود: براین اساس دانه های روغنی جزو محصولات استراتژیک کشاورزی به شمار می روند.

وی با بیان اینکه از آغاز برداشت کلزا در قزوین تاکنون 2 هزار تن خرید تضمینی این محصول را داشته ایم،اظهار داشت: در راستای حمایت از کشاورزانی که اقدام به کشت دانه های روغنی می کنند امسال برنامه داریم تا 14هزار تن از محصول کلزاکاران استان را به شکل تضمینی خریداری کنیم.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین با اشاره به برنامه دولت برای خرید تضمینی محصولات استراتژیک از جمله کلزا در راستای تامین امنیت غذایی کشور،یادآور شد: سال گذشته نیز 9 هزار و 300 تن کلزا به شکل تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده بود.

خوش اخلاق با بیان اینکه در سال جاری 17هزار تن کلزا در استان تولید و برداشت می شود،یادآور شد: برداشت این محصول در مزارع استان همچنان در حال انجام است.

وی یادآور شد: امسال هفت هزار و 500 هکتار از مزارع کشاورزی استان به کشت این محصول اختصاص یافته است.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی قزوین همچنین گفت: در راستای گسترش تولید دانه های روغنی برای توسعه کشت آفتابگردان روغنی و کشت سویا در استان نیز برنامه داریم.



خبرگزاری ایلنا