خرید تضمینی برگ سبز چای به 102 هزارتن رسید/افزایش 10 درصدی تولید برگ سبز چای

  • 1397/07/03
  • 544 بازدید

یک مقام مسئول گفت:براساس آخرین آمار تاکنون 102 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 203 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

حبیب جهان ساز رئیس سازمان چای در گفت و گو با خبرنگار گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان،از آغاز برداشت چین چهارم برگ سبز چای طی چند روز آینده خبر داد و گفت: براساس آخرین آمار تاکنون 102 هزارتن برگ سبز چای با ارزش بالغ بر 203 میلیارد تومان از چایکاران خریداری شده است.

وی با اشاره به اینکه 65 درصد مطالبات چایکاران پرداخت شده است، افزود:تاکنون 132 میلیارد تومان از مطالبات چایکاران پرداخت و مابقی به تدریج پس از تامین منابع مالی به حساب کشاورزان واریز خواهد شد.

به گفته جهان ساز 38 درصد برگ سبز چای خریداری شده درجه یک و 62 درصد درجه دو است.

رئیس سازمان چای با اشاره به اینکه 31 کارخانه چای سازی مشغول فعالیتند،بیان کرد:از مجموع بهای برگ سبز خریداری شده تاکنون 23 هزارتن چای خشک استحصال شده است.

وی از افزایش 10 درصدی تولید برگ سبز چای نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد و گفت: پیش بینی می شود که تا پایان فصل خرید تولید برگ سبزچای به 110 هزارتن برسد که از این میزان 25 هزارتن چای خشک استحصال خواهد شد.

جهان ساز در پایان تصریح کرد: با توجه به مصرف سالانه 110 هزارتن چای خشک در کشور، مابقی نیاز داخل باید از طریق واردات تامین شود.



باشگاه خبرنگاران جوان