اشباع بازار از برنج با وجود نصف شدن واردات

  • 1394/01/16
  • 800 بازدید

در حالی که برخی منابع خارجی از آغاز مجدد صادرات برنج هندی به ایران خبر می‌دهند ، معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: بازار داخلی برنج از تولید و واردات این محصول اشباع است و فعلا نیازی به واردات آن وجود ندارد.

عباس کشاورز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) ، اظهار کرد: همچنان بازار برنج از تولید داخلی و وارداتی که وزارت جهاد کشاورزی مخالف آن بود اشباع شده و نیازی به واردات برنج از کشورهای مختلف مانند هند نداریم.

وی افزود: در سال گذشته یک میلیون و 850 هزار تن برنج تولید شد و علیرغم مخالفت وزارت جهاد کشاورزی با توجه به ثبت سفارش‌هایی که از گذشته بود یک میلیون و 60 هزار تن نیز برنج وارد شد که این میزان 930 هزار تن کمتر از میزان واردات برنج در سال 92 بود .

معاون وزیر جهاد کشاورزی با اشاره به کاهش 50 درصدی واردات برنج در سال گذشته اظهار کرد: وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و سازمان حفظ نباتات همواره پیگیر واردات برنج از کشورهای مختلف و استاندارد بودن آن هستند و برای واردات برنج از کشورهایی مانند هند نیز باید به تایید این دستگاه‌های نظارتی برسد.

کشاورز گفت: برای برنامه ریزی واردات برنج در سال جاری باید ابتدا بازار داخلی را رصد کنیم؛ به گونه ای که واردات برنج آسیبی به مصر‌ف‌کنندگان و تولیدکنندگان داخلی نرساند.



ایسنا