ذائقه مردم نان های بی کیفیت صنعتی رانمی پسندد

  • 1394/01/24
  • 1033 بازدید

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی ، آب ومنابع طبیعی مجلس با تاکید برضرورت اصلاح شیوه تولید نان های صنعتی گفت: علی رغم افزایش قیمت نان ، کیفیت ها تغییر چندانی نداشته و کماکان مردم نسبت به کیفیت و گرانی نان گلایه مندند.

سیدمحمد سادات ابراهیمی ، درخصوص کیفیت نامطلوب نان های صنعتی و عدم تامین ذائقه مردم در تولید این نوع نان ، گفت: تغییر ذائقه مردم کار آسانی نیست و از طرفی اگر قرار است تغییری اتفاق بیفتد باید تبدیل به احسن باشد.

نماینده مردم شوشتر و گتوند در مجلس شورای اسلامی افزود: وقتی مردم مشاهده می کنند تغییر تولید نان از شیوه سنتی به صنعتی نه تنها مزایایی ندارد و حتی در اکثر موارد از نظر کیفی افت هم داشته و از نظر هزینه تمام شده هم ، قیمت های نهایی نان صنعتی بالاتر است ؛بنابراین ترجییح می دهند همچنان نان سنتی مصرف کرده وکمتر به استفاده از نان صنعتی روی آورند.

ضرورت اصلاح شیوه تولید نان های صنعتی

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی ، آب ومنابع طبیعی مجلس با تاکید بر ضرورت اصلاح شیوه تولید نان های صنعتی تصریح کرد: اگر ضعف ها و نواقص موجود در شیوه تولید نان صنعتی اصلاح شود مردم به مصرف این نوع نانها تمایل بیشتری نشان خواهند داد.

سادات ابراهیمی گفت: موضوع کمک و حمایت از واحدهای تولید کننده نا صنعتی از سوی دولت برای ارتقای کیفیت نان تولیدی با شیوه صنعتی و ترویج فرهنگ مصرف این نوع نانها در بین مردم از فاکتورهای مهم است که باید مورد توجه مسئولان قرار گیرد.

بخش خصوصی به تنهایی ازعهده تولید نان صنعتی با کیفیت مطلوب برنمی آید

وی با تاکید بر اینکه بخش خصوصی به تنهایی و به صورت صددرصد نمی تواند از عهده تولید نان صنعتی با کیفیت مطلوب و متناسب با ذائقه مردم برآید ، افزود: دولت باید با حمایت از واحدهای تولیدکننده نان صنعتی و همچنین فرهنگ سازی لازم در این خصوص گام بردارد.

این نماینده مردم در مجلس نهم اضافه کرد: در سالیان اخیر با آزادسازی یارانه ها برخی افراد از طرق دیگر سعی کرده اند نسبت به تغییر در نحوه تولید نان تلاش کنند و تنوع در بخش هایی ایجاد شده ، اما هنوز با نقطه مطلوب فاصله بسیاری داریم.

فرهنگ سازی و حمایت دولت از واحدهای تولید کننده برای ارتقای کیفیت نان صنعتی دو فاکتور مهم

وی گفت:اگر موضوع فرهنگ سازی و حمایت دولت برای ارتقای کیفیت و توجه به ذائقه مردم در تولید نان صنعتی مورد توجه قرار گیرد ، می توان مردم را به مصرف این نوع نان ها متمایل کرد اما این بحث در آینده نزدیک رخ نمی دهد و زمان بر است.

عضو کمیسیون کشاورزی ، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در پایان یادآورشد: علی رغم افزایش قیمت نان ، کیفیت ها تغییر چندانی نداشته و کماکان مردم نسبت به کیفیت و گرانی نان گله مند هستند؛چرا که تغییر محسوسی نسبت به افزایش قیمت صورت گرفته در کیفیت ها مشاهده نمی شود و باید در این زمینه توجه بیشتری صورت گیرد.



خانه ملت