صنعت پرورش میگوی بوشهر ۷۰ میلیون دلار ارز وارد کشور کرد

  • 1398/10/14
  • 696 بازدید

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: در شرایط تحریم، صنعت پرورش میگوی این استان ۷۰ میلیون دلار ارز وارد کشور کرده‌است.

قاسم قائدی با اشاره به پایان زمان برداشت میگو در استان بوشهر افزود: استان بوشهر با تولید بیش از ۶۰ درصد تولید میگوی کشور، اصلی­‌ ترین استان تولید کننده میگوی پرورشی است.

وی بیان کرد: سابقه و تجربه ۲۰ ساله فعالیت این صنعت در استان بوشهر، منجر به تبدیل آن به یکی از پیشران­‌های توسعه پرورش میگو شده‌است.

قائدی اظهار داشت: با تکمیل زنجیره کامل صنعت میگو (ورود مولد، تکثیر لارو، پرورش، تولید غذا، عمل­ آوری و صادرات) در منطقه، زمینه مساعد اشتغال پایدار در اغلب نوار ساحلی استان فراهم شده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری با وجود بروز بیماری لکه سفید در چهار سایت استان بوشهر که ۱۶ درصد از کل سطح پرورش میگوی استان بوشهر را درگیر کرد ۲۱ هزار و ۷۶۷ تن میگو از چهار هزار و ۱۶۴ استخر برداشت شد.

قائدی گفت: از این مقدار ۱۴ هزار تن صادر شده‌است که بیش از ۷۰ میلیون دلار ارز آوری برای کشور در پی داشته‌است.

قائدی گفت: در سال جاری گرفتاری‌هایی برای پرورش دهندگان به وجود آمدکه بروز بیماری لکه سفید اصلی ترین این مشکلات بود و مسائل دیگری از جمله حمل و نقل و سیستم سرمایش کامیون‌ها را هم به دنبال داشت که با همکاری فعالان بخش خصوصی و دستگاه های اجرایی، این چالش‌ها بخوبی بر طرف شد.

وی یادآور شد: از دیگر دستاوردهای مرتبط با این حوزه، تعمیم معافیت سهم کارفرما از حق بیمه در کارگاه‌های زیر ۵ نفر برای کل سال بود که با پیگیری‌های مستمر این دفتر صورت گرفت.

قائدی افزود: با دستور استاندار بوشهر و تاکید معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مسائل و مشکلات این صنعت اشتغال‌زا به صورت ویژه دنبال می شود تا منطبق با واقعیت‌ ها و بر اساس توانمندی‌های انسانی و فیزیکی موجود، تولید میگوی استان به بیش از ۵۰ هزارتن در سال برسد.



خبرگزاری صداوسیما