نبود نظارت و گرانی نان به بهانه آزادپزی!

  • 1394/02/29
  • 789 بازدید

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با انتقاد از گرانی نان به بهانه آزادپزی و نبود نظارت های لازم ، گفت: دولت در حالی که هنوز فازدوم هدفمندی یارانه ها را عملیاتی و اجرایی نکرده قیمت نان ، گاز ، برق ، آب و سایر موارد را به نحوی افزایش داده است.

سیدناصر موسوی لارگانی ، با انتقاد از نابسامانی نرخ نان و سوءاستفاده برخی نانوایی‌ها از آزادپزی ، گفت: موضوع نان و قیمت آن یکی از نکات بسیار حساس است چرا که همه اقشار جامعه از فقیر وغنی به نان نیاز دارند.

نماینده مردم فلاورجان درمجلس شورای اسلامی افزود: درحال حاضر و به دلیل افزایش چندباره قیمت نان بسیاری از خانواده ها با وجود اینکه هنوز نانوایی ها آزادپز نشده و آرد یارانه ای توزیع می شود ، فقط قدرت خرید همین نان را دارند و سایر اقلام مثل ماکارانی را نمی توانند خریداری کنند.

انتقاد از نبود نظارت و گرانی نان به بهانه آزادپزی

عضوهیئت رئیسه کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه غذای قالب اکثراقشار جامعه نان است ، تصریح کرد: این درحالی است که دولت درصدد است قیمت نان را آزاد کند و برخی از نانوایی با همین بهانه دوباره قیمت نان را افزایش داده اند و این وضعیت باعث سردرگمی مردم شده است.

موسوی لارگانی با اشاره به اینکه مردم درمورد کیفیت و قیمت نان با مشکل جدی مواجه شده و نگرانی های بسیاری دارند ، ادامه داد: همیشه بازرس و ناظر مقابل نانوایی ها حاضر نیست تا برعرضه نان به قیمت قانونی و با کیفیت مناسب نظارت کند و در حال حاضر مردم با مشکلات متعددی روبه رو هستند به طوری که نمی توانند تشخیص دهند که کدام نانوایی آزادپز و کدام نان یارانه ای عرضه می کنند.



افزایش چند برابری قیمت ها قبل از اجرای فازدوم هدفمندی یارانه ها/دولت یارانه نان را افزایش دهد

این نماینده مردم درمجلس نهم افزود: نکته دیگر که باید در نظر داشت این است که اگر در زمان دولت قبل آرد و نان گران شد ، درعوض یارانه مخصوصی را برای نان پرداخت کردند.

وی تصریح کرد:این درحالی است که قیمت نان درحال حاضر تا بیش ازدوبرابر افزایش یافته اما مبلغی به یارانه نان اضافه نشده است.

موسوی لارگانی تاکید کرد: قوت قالب فقرای جامعه نان است و دولت باید فکری به حال آنها کند ، اگر قرار است نان با قیمت آزاد به مردم عرضه شود ، باید طوری برنامه ریزی کنند که اقشار ضعیف بتوانند نان ارزانتری تهیه کنند و یا اینکه یارانه نان را افزایش دهند تا این افراد درتامین نان با مشکل مواجه نشوند.

این نماینده مردم در مجلس نهم گفت: دولت ، وزارتخانه های جهادکشاورزی و صنعت ، معدن و تجارت که متولی ومتصدی اصلی نرخ گذاری نان و نظارت برکیفیت آن هستند ، تکلیف مردم را مشخص کنند.

وی با بیان اینکه روزانه بسیاری از مردم که نسبت به افزایش قیمت ها و گرانی ها اعتراض دارند به دفاتر نمایندگان مراجعه می کنند ، تصریح کرد: فازدوم هدفمندی یارانه ها اصلا عملیاتی و اجرایی نشده اما دولت قیمت گاز ، برق ، آب و سایر موارد را به نحوی افزایش داده که نگرانی‌های بسیاری را برای مردم ایجاد کرده چراکه برخی از مردم توان پرداخت هزینه‌های زندگی را ندارند.



خانه ملت