صادرات 17 هزار تنی گوشت ماهی خاویار به روسیه

  • 1399/08/07
  • 1391 بازدید

یکی ازتولید کنندگان و صادرکنندگان ماهیان خاویاری مازندران با اعلام این که شرکتش امسال ۱۷ هزار تن گوشت ماهی خاویاری صادر کرد ، گفت که ۹۰ درصد صادرات به روسیه بود و با توجه به تبادل تجاری میان دو طرف با " روبل " ، این ظرفیت قابل افزایش است.


بهزاداسلامی مدیر ارشد عملیات شرکت خاویاری قره برون جویبار افزود : خوشبختانه در نقل و انتقال روبل تاکنون مشکلی وجود نداشته است ولی تداوم این روند و افزایش صادرات نیازمند حمایت است.


وی بر ضرورت تکمیل پایانه صادرات ماهیان خاویاری در مازندران تاکید کرد و گفت که در صورت بهره برداری از این پایانه ، ایران به یکی از متولیان نرخ گذار و عرضه خاویار جهان تبدیل می شود.


کار ساخت پایانه صادرات محصولات کشاورزی مازندران با نام " روماک " آبان ۹۶ در زمینی به مساحت ۳۱ هکتار با هدف ایجاد همه تجهیزات لازم برای تسریع و تسهیل در صادرات آغاز شد. 


پایانه روماک دارای سالن های مجهز به دستگاههای خنک کننده و سرماساز است و وعده داده شده که در زمان بهره برداری تمامی امکانات تاسیساتی و تجهیزات لازم را برای آماده سازی، نگهداری، بازاریابی محصولات کشاورزی جهت تنظیم بازار داخلی و توزیع مدرن علمی محصولات کشاورزی و شیلاتی و تسهیل و تسریع در صادرات به طور یکپارچه فراهم می کند.


آماده‌سازی و بازاریابی محصولات کشاورزی به میزان ۳۳۰ هزار تن، نگهداری و ذخیره ‌سازی ۹۰ هزار تنی انواع میوه، سبزی، گوشت قرمز و سفید و سایر محصولات، بازاریابی و صادرات محصولات کشاورزی، ایجاد و معرفی برند ایرانی برای محصولات کشاورزی در بازارهای جهانی و اصلاح نظام نوین و تنظیم بازار محصولات کشاورزی از جمله اهداف این پایانه تعیین شده است.


اسلامی همچنین از عرضه حدود ۸۰ تن گوشت ماهیان خاویاری در سال جاری در داخل کشور خبر داد و گفت که بی ثباتی قیمت ها یکی از مشکلات جدی پرورش ماهیان خاویاری است که در صورت نبود تدابیر لازم بر صادرات اثرگذاری خواهد کرد..


وی افزود : بازگشت خاویار ایران به بازارهای جهانی به حمایت نیاز دارد چون محصولات شیلاتی همواره به عنوان یک غذای مهم در دنیا محسوب میشود و روسیه بزرگ ترین بازار برای ایران به خصوص آبزیان مازندران است..


او ادامه داد : در حالی که برای رقابت در حفظ و گسترش بازار جهانی نیاز به ثبات اقتصادی است و هزینه های تمام شده نباید نوسان شدیدی داشته باشد ، اما متاسفانه در سال های اخیر شاهد این موضوع در داخل کشور هستیم..

 



مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران