رتبه چهارم در کشت زعفران به استان کرمان تعلق گرفت

  • 1399/09/03
  • 507 بازدید

مدیر باغبانی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان با بیان اینکه برداشت زعفران از نیمه آبان ماه شروع شده و تا اواخر پاییز ادامه دارد ، گفت: این استان رتبه چهارم را به لحاظ سطح زیرکشت زعفران در کشور را به خود اختصاص داده است.

مهدی لطفعلی زاده روز دوشنبه خاطر نشان کرد: برداشت بیش از پنج هزارو 100 کیلوگرم زعفران از یک هزار و 600 هکتار مزارع استان کرمان در سال 1400 پیش بینی می‌شود.


لطفعلی زاده ادامه داد: استان زرند و ریگان به ترتیب بیشترین و کمترین سطح زیر کشت زعفران را دارند.


وی با بیان اینکه نیمی از محصولات برداشت شده در استان کرمان مصرف می‌شوند و بخشی  از آن نیز از طریق استان‌های مجاور صادر می‌گردد، افزود: یکی از مشکلات زعفران کاران که منجر به از بین رفتن محصول می‌شود خرده مالکی و سرمازدگی است.


لطفعلی زاده همچنین بیان کرد: مساعد بودن شرایط آب و هوایی در استان کرمان و اعطای به موقع تسهیلات به زعفران کاران را علت اصلی استقبال کشاورزان برای کاشت زعفران می‌داند.


وی همچنین از مزایای کشت زعفران گفت که از جمله آن‌ها می توان به جایگزینی محصولات کم آب بر به جای محصولات آب بر، امکان تولید محصول با کیفیت  و مطابق استانداردهای صادراتی، اشتغالزایی برای نیروی انسانی، فعال شدن صنایع مرتبط نظیر کارگاه‌های کوچک خانگی فرآوری زعفران اشاره کرد.



مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران