نرخ پایه خرید حمایتی سیب صنعتی و گوجه فرنگی در سال 99

  • 1399/09/13
  • 794 بازدید

محمد علی طهماسبی مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خبر داد: قیمت خرید حمایتی سیب صنعتی و گوجه فرنگی در کشور تعیین شد.

محمد علی طهماسبی مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران خاطر نشان کرد: نرخ پایه خرید حمایتی سیب صنعتی به ارزش 1250 تومان ونرخ گوجه فرنگی هزار تومان در سال 99 تعیین شد.


محمد علی طهماسبی در جلسه خرید حمایتی محصولات کشاورزی استان آذربایجان غربی که با حضور استاندار و رییس سازمان جهادکشاورزی آذربایجان غربی برگزار شد، بیان کرد : این استان از مراکز اصلی تولید سیب و گوجه فرنگی در کشور است که در سال‌های گذشته سیب صنعتی و گوجه فرنگی در راستای حمایت از کشاورزان به صورت حمایتی خریداری شده است.


طهماسبی از پیش بینی شدن ساز و کارهای لازم خرید در صورت پایین بودن نرخ این محصولات در سال 99 خبر داد.


وی اظهار داشت: با نگرش به این که افزایش نرخ مصوب محصول و مشکلات موجود در کارخانه‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی و بحث‌های کارشناسی متعدد در جلسات قیمت گذاری و پیگیری‌های استاندار آذربایجان غربی، نرخ پایه سیب صنعتی 1250 تومان و نرخ گوجه فرنگی یک هزار تومان تعیین گردید که مقرر گردید دستگاه‌های نظارتی بررسی‌های لازم را بر روند اجرایی خرید این محصولات داشته باشند.


وی همچنین از کشاورزان درخواست کرد تا محصولات خود را صرفا به مراکز جمع آوری دارای مجوز تحویل بدهند و از فروش محصولات به قیمت کم‌تر و به واسطه‌ها خودداری نمایند.


مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از حمایت کارخانه‌های صنایع تبدیلی و تکمیلی استان خبر داد و افزود: در این راستا تسهیلات بانکی بصورت سرمایه در گردش دراختیار صنایع تبدیلی قرارخواهد گرفت.


طهماسبی با بیان اینکه خرید محصول در راستای حمایت از کشاورزان می‌باشد، گفت: پایین بودن نرخ‌های اعلام شده و یا وجود مشکلات احتمالی در خرید این محصولات، خرید حمایتی این محصولات با نرخ بالاتر بصورت فوری در دستور کار قرار خواهد گرفت.


وی از روند صادرات این محصول در آذربایجان غربی خبر داد و گفت: بر اساس آمار، میزان تولید سیب درختی در کشور بالای 4 میلیون تن است و جزو محصولاتی است که در سال‌های گذشته به صورت مطلوب صادر شده‌است. در سال گذشته بیش از 700 هزار تن صادرات انجام شد که بیش از 50 درصد آن متعلق به این استان بوده است.


وی در پایان یادآور شد: یکی از مهمترین موضوعات در بخش تولید سیب آذربایجان‌غربی، سیب صنعتی است.



مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران