کاهش قیمت گوجه فرنگی تا 10 روز آتی

  • 1399/09/16
  • 589 بازدید

مرتضی معتمد معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران گفت: با ورود گوجه شهرستان دشتی و دَیِر توسط سازمان، نه تنها قیمت گوجه کاهش می یابد بلکه ورود این محصول باعث پوشش دادن مصرف داخل، رب سازی و صادرات در کشور خواهد شد.

مرتضی معتمد معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از وضعیت عرضه گوجه فرنگی و نوسان نرخ آن در میادین شهرداری تهران خبر داد و گفت: در حال حاضر قیمت گوجه فرنگی در کشور افزایش یافته است، با دستور وزیر جهاد کشاورزی مبنی بر مداخله سازمان تعاون روستایی در زمینه عرضه و تامین گوجه فرنگی برای مصرف کنندگان این مشکل رفع خواهد شد.


سازمان تعاون روستایی از اراضی برگزیده شهرستان استان بوشهر، که تولید بیشتر محصولات آن در فضای باز صورت می گیرد گوجه خریداری کرد و اعلام کرد: این محصول از روز پنج شنبه  در میادین اصلی میوه وتره بار عرضه خواهد شد.


وی تصریح کرد: هم اکنون هیچ گونه محدودیتی در عرضه گوجه وجود ندارد و از شنبه آینده توزیع مستقیم این محصول در تمامی میادین اصلی شهرداری تهران و در کلانشهرهایی مانند اصفهان، شیراز و مشهد انجام خواهد شد.


معتمد از علت افزایش نرخ گوجه در بازار خبر داد و گفت: این روند هر ساله در آبان ماه تکرار می شود و تغییر شرایط کشت، افزایش نرخ این محصول را در پی خواهد داشت.


وی همچنین از کمبود فضای مناسب برای کشت گوجه فرنگی در آبان ماه خبر داد و گفت: یکی از دلایل کاهش عرضه به بازار صادرات این محصول می باشد.


معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران از کیفیت بالای گوجه فرنگی تامین شده در بازار خبر داد و گفت: گوجه عرضه شده توسط تعاون روستایی علاوه بر کیفیت بالا قیمت مناسبی داشته و در بازار به نرخ 11 هزار تومان عرضه می شود، این در حالی است که قیمت گوجه در تهران از 6 هزار تومان تا 25 هزار تومان توزیع می شود.


" نرخ گوجه تا 10 روز آتی کاهش می یابد"



وی تصریح کرد: با ورود گوجه شهرستان دشتی و دَیِر توسط سازمان، نه تنها قیمت گوجه کاهش می یابد بلکه ورود این محصول باعث پوشش دادن مصرف داخل، رب سازی و صادرات در کشور خواهد شد.


وی از تاثیر عرضه و تقاضا این محصول سخن به میان آورد و گفت: در صورتی که توزیع این محصول افزایش یابد، نرخ آن کاهش یافته و تعادل در بازار حفظ خواهد شد.


معاون بازرگانی سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران در پایان یادآور شد: هم اکنون در حال برنامه ریزی هستیم تا با خرید تضمینی محصولات کشاورزان از متضرر شدن آن ها خودداری کنیم.



مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران