نرخ هر کیلو تخم مرغ و مرغ زنده اعلام شد

  • 1399/09/19
  • 914 بازدید

رضا سالمی مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران گفت: طی آخرین نشست ستاد تنظیم بازار، هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری، 12 هزار و 900 تومان عمده فروشی و 14 هزار و 500 تومان خرده فروشی اعلام شد.

رضا سالمی مدیر کل پشتیبانی امور دام استان تهران از ادامه داشتن روند توزیع مرغ گرم و منجمد سخن به میان آورد و گفت: این مواد از طریق فروشگاه های زنجیره ای، صنوف منتخب پرنده و ماهی با نرخ تمام شده توزیع می شود. این میزان فروش در روز به 600 تا 650 تن مرغ گرم و 400 تا 500 تن مرغ منجمد می رسد.


وی تصریح کرد: روزانه 250 تن مرغ گرم در میادین میوه و تره بار عرضه می شود و باقی مانده این مواد در فروشگاهای زنجیره ای و صنوف منتخب عرضه خواهد شد.


"آغاز عرضه مرغ منجمد در شهرستان های استان تهران"



سالمی از معرفی نامه سازمان صنعت معدن تجارت خبر داد و گفت: در صورت مهیا شدن شرایط، مرغ گرم نیز به شهرستان های استان تهران عرضه خواهد شد.


مدیر کل پشتیبانی امور دام‌ استان تهران خاطر نشان کرد: ظرفیت توزیع فعلی مرغ گرم و منجمد یک هزار تا یک هزار و 100 تن می باشد. بر اساس توافق وزارت جهاد کشاورزی با استان های تامین کننده مرغ گرم، ظرفیت توزیع شهرستان های استان تهران به 700 تا 750 تن افزایش خواهد یافت.


"قیمت هر کیلو تخم مرغ و مرغ زنده مشخص شد"



وی از برنامه های خویش جهت توزیع تخم مرغ سخن به میان آورد و افزود: با توجه به آخرین نشست ستاد تنظیم بازار، هر کیلو تخم مرغ درب مرغداری، 12 هزار و 900 تومان عمده فروشی و 14 هزار و 500 تومان خرده فروشی از طریق اتحادیه میهن نیاز بازار میادین میوه و تره بار و فروشگاه های زنجیره ای فروخته خواهد شد.


سالمی از نرخ تمام شده تخم مرغ سخن به میان آورد و گفت: تامین این اقلام بر عهده ی اتحادیه میهن می باشد، پشتیبانی امور دام در بخش صنف و صنعت نیز این آمادگی را دارد تا تخم مرغ را با قیمت تمام شده، 12 هزار و 900 تومان توزیع کند تا مشکلات پیش رو رفع شود. همچنین قرار شد تا پودر و زرده تخم مرغ را در اختیار صنوف شیرینی پزی و کارخانه ها قرار دهد.


این مقام مسئول ادامه داد: از ابتدای سال جاری شاهد توزیع 2.5 میلیون تن جو، ذرت و کنجاله سویا با قیمت تمام شده بوده ایم و الباقی آن از طریق بخش خصوصی در حال انجام است.


مدیرکل پشتیبانی امور دام در پایان تصریح کرد: اواخر سال گذشته در تامین ارز وقفه‌هایی ایجاد شد که با تدابیر بانک مرکزی این مشکلات در حال رفع است.


مدیرکل پشتیبانی امور دام در پایان از تدابیر بانک مرکزی سخن به میان آورد و گفت: اواخر سال 98 در تامین ارز وقفه هایی ایجاد شد که این مشکل با تدابیر بانک مرکزی رفع خواهد شد.



مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران