کمبودی در توزیع هندوانه شب یلدا نداریم

  • 1399/09/23
  • 952 بازدید

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: با توجه به فراوان بودن میوه جات در سال جاری کمبودی برای عرضه در شب عید نخواهیم داشت.

مصطفی دارایی نژاد رئیس اتحادیه بارفروشان میدان مرکزی میوه و تره بار گفت: با توجه به فراوان بودن میوه جات در سال جاری کمبودی برای عرضه در شب عید نخواهیم داشت.


وی از عدم مشکل در توزیع هندوانه سخن به میان آورد و گفت: در سال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش دورهمی ها، هیچ کمبودی در بازار نیست و با توجه به برداشت هندوانه میناب و جاسک، مشکلی در توزیع نخواهیم داشت. گفتنی است که کشت هندوانه میناب و جاسک 1.5 برابر سال گذشته است.


در سال جاری توزیع هندوانه به 2 تن افزایش یافت



دارایی نژاد از روند عرضه خبر داد و بیان کرد: با توجه به افزایش میزان توزیع، این محصول بعد از شب چله نیز می ماند. لازم به ذکر است که روزانه یک هزار و 500 تن هندوانه در میدان عرضه می شود که با ادامه این روند در 25 آذر به 2 تن افزایش می یابد.


این مقام مسئول همچنین از فراوانی میزان توزیع انار سخن به میان آورد و افزود: در حال حاضر انار فردوس مشهد، کازرون، ساوه، شیراز و یزد در سردخانه موجود است، این مقادیر برای شب چله وارد بازار خواهند شد.


کاهش تنش در بازار میوه و رسیدن نرخ هر کیلو انار به 21 هزار تومان



وی از عدم رنگ آوری پرتقال های برداشت شده خبر داد و بیان کرد: با صادرات این محصول نیز کمبود و مشکلی در بازار پیش نخواهد آمد، هم اکنون پرتقال در سردخانه و میدان به میزان کافی وجود دارد.


رئیس اتحادیه میدان مرکزی میوه و تره بار از عدم نیاز به ذخیره سازی میوه شب عید سخن به میان آورد و گفت: لازم به ذکر است که میزان تولید نسبت به سال گذشته 1.5 برابر افزایش یافته و سردخانه ها مملو از سیب و پرتقال اند.


دارایی نژاد تصریح کرد: با اینکه هزینه های حمل و نقل، کارگری، سردخانه، بسته بندی و سم نسبت به سال گذشته افزایش یافته، اما تاثیری بر نرخ اقلام مصرفی نداشته است.


این مقام مسئول اظهار داشت: ممکن است تاخیر در برداشت و بارندگی، نرخ محصولات در بازار را دچار نوسان کند.


وی از نرخ فعلی اقلام مصرفی سخن به میان آورد و گفت: نرخ هر کیلو لوبیا سبز 8 تا 12 هزار تومان، لیمو ترش سنگی 12 تا 14 هزار تومان، گوجه فرنگی بوته ای 8 تا 12 هزار تومان، گل کلم 4 تا 5 هزار تومان، گوجه فرنگی انباری 4 تا 5 هزار تومان، کلم سفید 2 تا 3 هزار تومان، کاهو رسمی 3 تا 4 هزار تومان، کاهو پیچ سالادی 5 تا 6 هزار تومان و کدو مسمایی 4 تا 7 هزار تومان می باشد.



مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران