افزایش سرانه مصرف نان در سال جاری

  • 1399/09/29
  • 731 بازدید

بیژن نوروز مقدم آبکنار رئیس اتحادیه نانوایان سنتی از ساعات فعالیت واحدهای صنفی سخن به میان آورد و گفت: با در نظر گرفتن محدودیت های کرونایی، ساعت شروع کار نانوایان بسته به تقاضای موجود در مکان ها متفاوت خواهد بود.

بیژن نوروز مقدم آبکنار رئیس اتحادیه نانوایان سنتی از ساعات فعالیت واحدهای صنفی سخن به میان آورد و گفت: با در نظر گرفتن محدودیت های کرونایی، ساعت شروع کار نانوایان بسته به تقاضای موجود در مکان ها متفاوت خواهد بود، این واحدهای صنفی می توانند از 5 تا 8 صبح فعالیت خود را آغاز کنند.


محدودیت های این واحدهای صنفی در شرایط جدید اعلام شد



این مقام مسئول از تعطیلی این واحدهای صنفی در شب سخن به میان آورد و گفت: بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا، طرح محدودیت از ساعت 21 آغاز می شود بنابراین این واحدهای صنفی موظف اند تا ساعت 20 تعطیل کنند تا افراد جهت خرید نان یا دیگر موارد از خانه خارج نشوند.


وی همچنین از افزایش مصرف نان توسط اقشار ضعیف خبر داد و بیان کرد: در حال حاضر نرخ برخی از کالاهای اساسی افزایش پیدا کرده، در ادامه بالا رفتن نرخ این اقلام اساسی افزایش مصرف نان در جامعه توسط اقشار ضعیف را در پی داشته است.


افزایش تقاضا به نان در پی افزایش نرخ برخی کالاهای اساسی در بازار



رئیس اتحادیه نانوایان سنتی از عادی شدن روال محدودیت ها سخن به میان آورد و تصریح کرد: در روزهای ابتدایی اعمال محدودیت ها شاهد حضور جمعیت زیاد افراد در صف نانوایی ها بوده ایم، بعد از گذشت چند روز و عادی شدن این روال، افراد برای خرید نان زمان بندی کردند.


نوروز مقدم خاطر نشان کرد: نان، یکی از مهم ترین مواد غذایی بین خانوارهای ایرانی برشمرده می شود، بنابراین افزایش نرخ برخی از کالاهای اساسی منجر به افزایش تقاضا به نان خواهد شد.


این مقام مسئول در پایان یاد آور شد: هم اکنون این موضوع یک مسئله مهم محسوب می شود که با افزایش نرخ کالاهایی همچون مرغ، برنج، حبوبات و ... تقاضا به نان در جامعه نیز افزایش یافته است.


در بخش مقاله صنایع غذایی می توانید از بروز ترین مطالب و نکات مهم صنعت غذا مطلع شوید و با پیشرفت این صنعت همراه باشید. 



مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران