قیمت کنسروی‌ها ۲۰ تا ۲۵ درصد افزایش می یابد

  • 1400/02/21
  • 633 بازدید

دبیر اجرایی سندیکای کنسرو ایران تامین روغن را یکی از مشکلات صنایع کنسروی عنوان کرد و از افزایش 20 تا 25 دصدی قیمت کنسروی‌ها با پایان ماه رمضان خبر داد.

محمد میررضوی دبیر اجرایی سندیکای کنسرو ایران بیان کرد: صنایع کنسروی کشور این روزهای با مشکلات متعددی روبه‌رو هستند، که از مهمترین مشکلات کمبود روغن برای تولید محصولات است که تولیدکنندگان را با چالش روبه‌رو کرده است.


مقام مسئول گفت: روغن از مهمترین مواد اولیه تولید در صنایع کنسرو است و نبود منتج به کاهش تولید می‌شود.


وی افزود: در فروردین و اردیبهشت صنایع کنسرو هیچ سهمیه روغنی دریافت نکرده‌اند.


وی با اشاره بر اینکه ستاد تنظیم بازار قول‌های را برای تامین روغن صنایع کنسرو داده است، افزود: قرار بر این است تا هفته آینده سهمیه صنایع کنسرو در اختیار آن‌ها قرار گیرد.


دبیر اجرایی سندیکای کنسرو ایران اذعان کرد: بر اساس مصوبه ستاد سهمیه روغن صنایع غذایی در اختیار اتحادیه و انجمن‌های مربوطه قرار می‌گیرد و آن‌ها موظف هستند با توجه به میزان تولید هر یک از اعضا آن را توزیع کنند.


وی معتقد است؛ با توجه به ذخایر رو به اتمام روغن صنایع کنسروی اگر تا هفته دیگر سهمیه آن‌ها تحویل داده نشود مجبور به تامین روغن مورد نیاز برای تولید از بازار آزاد هستند که موجب تحمیل نیاز جدید به بازار و گرانی روغن خواهد شد.


دبیر اجرایی سندیکای کنسرو ایران با اشاره به افزایش قیمت برخی از مولفه‌های تولید گفت: برخی مولفه‌های تولید مانند هزینه کارگری و بیمه در سال جاری افزایش داشته است در صورت جبران نشدن آن با افزایش قیمت در محصول تولید دچار خلاء می‌شود.


وی افزود: به دستور سازمان حمایت صنایع کنسروی مکلف شده‌اند تا پایان ماه رمضان افزایش قیمت نداشته باشند، اما با پایان ماه رمضان افزایش قیمت رخ خواهد داد.


وی اذعان کرد: ما آنالیز هزینه تمام شده تولید را برای افزایش قیمت را تا چند روز آینده آماده و به سازمان حمایت تحویل می‌دهیم.


میررضوی افزایش حداقل 20 تا 25 درصد محصولات کنسروی پس از ماه رمضان را قطعی دانست.



مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران