سطح مبارزه با ملخ صحرایی به ۱۹ هزار هکتار رسید

  • 1400/03/26
  • 524 بازدید

مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور گفت: از آبان سال گذشته تاکنون در مجموع ۱۹ هزار هکتار عملیات مبارزه با آفت ملخ صحرایی انجام شده است.

سعید معین مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور اظهار کرد: امسال چهار استان خوزستان، بوشهر، ایلام و هرمزگان به‌طور عمده درگیر آفت ملخ صحرایی بودند که با اقدام‌های به موقع نه تنها به استان های دیگر تسری نداشت، بلکه خسارتی به استان‌های مذکور نیز وارد نشده است.


مقام مسئول افزود: طبق آمارها ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار مبارزه مربوط به استان خوزستان، پنج‌ هزار و ۵۰۰ هکتار مبارزه مربوط به استان بوشهر و بقیه سطح مبارزه مربوط به استان‌های ایلام و هرمزگان است.


به گفته وی، مبارزه با این آفت از آبان‌ماه ۹۹ در هرمزگان و بوشهر شروع شد اما اکنون بخش عمده مبارزه مربوط به استان‌های خوزستان، بوشهر و ایلام است که اکنون با پوره‌های این نوع  ملخ در حال مبارزه هستیم.


معین گفت: سال ۹۹ و امسال به دلیل تاخیر و کاهش هجوم ملخ صحرایی به ایران، هیچ‌یک از استان‌ها دچار مشکل تامین اعتبار نشدند و اعتبارات به حد کفایت است.


احتمال هجوم مجدد ملخ صحرایی در تیرماه 


مدیرکل دفتر مبارزه با آفات عمومی و همگانی سازمان حفظ نباتات کشور تصریح کرد: طبق پیش‌بینی‌ها به نظر می رسد که در تیرماه جاری در مسیر عبور ملخ صحرایی از عربستان و عراق به مرز هند و پاکستان شاهد ریزش این آفت در برخی استان های جنوبی ایران باشیم.


وی با تاکید بر اینکه استان های جنوبی کشور به طور مستمر توسط شبکه ها و پایگاه های سازمان حفظ نباتات رصد می شوند، اذعان کرد: این سازمان آمادگی مبارزه با آفت ملخ صحرایی را در استان های جنوبی کشور دارد و تاکنون خسارتی از سوی این آفت نداشته ایم.


 




مرجع صنایع غذایی و کشاورزی ایران