روزانه ۶ هزار تن مرغ در کشور توزیع می شود

  • 1400/06/01
  • 553 بازدید

نایب رئیس انجمن صنفی مرغداران گفت: متوسط تلفات ناشی از تنش گرمایی برای هر واحد مرغداری ۱۰ درصد است و قطعی برق هم مزید بر علت شده تا تلفات افزایش یابد.

حبیب اسداله نژاد نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی، با اشاره به اینکه قیمت جوجه یکروزه بیش از ۲ برابر نرخ مصوب است، بیان کرد: هم اکنون هر قطعه جوجه یکروزه با نرخ ۹ هزار تومان به مرغدار عرضه می شود، درحالیکه قیمت مصوب ۴ هزار و ۲۰۰ تومان است.


مقام مسئول افزود: با استمرار مشکلات توزیع نهاده های دامی، مرغداران از جوجه ریزی صرف نظر می کنند که امیدواریم مشکلات فعلی هرچه سریع تر مرتفع و قیمت مرغ متناسب با مولفه های تولید اصلاح شود.


اسداله نژاد، متوسط تلفات ناشی از تنش گرمایی برای هر واحد مرغداری را بیش از ۱۰ درصد دانست و تصریح کرد: برخی از واحدهای مرغداری روزانه ۱۰ تا ۱۵ درصد تلفات می دهند و قطعی برق هم مزید بر علت شده تا تلفات افزایش یابد، از این رو واحدهای مرغداری ناچارند به گونه ای برنامه ریزی کنند که استفاده از هوا کش را با ژنراتور داشته باشند.


وی قیمت واقعی هر کیلو مرغ زنده را ۲۱ هزار تومان و مرغ گرم را ۳۰ هزار تومان اعلام کرد و گفت: علی رغم افزایش هزینه های تولید، مرغداران همچنان با قیمت مصوب ۱۷ هزار و ۱۰۰ تومان اقدام به عرضه می کنند که با این وجود قیمت مرغ نباید بالای ۲۴ هزار و ۹۰۰ تومان باشد.


 اسداله نژاد، از توزیع روزانه ۶ هزار تا ۶ هزار و ۵۰۰ تن مرغ در سطح کشور خبر داد و افزود: مشکلات بازار ناشی از سودجویی و سیستم توزیع بر گرانی دامن زده است.


وی با اشاره به اینکه عرضه مرغ منجمد تاثیر چندانی بر بازار ندارد، اظهار کرد: ذائقه مردم به گونه ای است که از مرغ منجمد استقبال نمی کنند و از طرفی عرضه بسیار محدود است که نمی تواند تاثیر چندانی بر تعادل قیمت بگذارد.


نایب رئیس کانون انجمن صنفی مرغداران گوشتی، تاکیدکرد: در شرایط کنونی سوء مدیریت در توزیع مرغ در سطح کشور منجر به التهابات قیمت در بازار شده است.


 



 




جام جم آنلاین